Monthly Archives: October 2016

30.10.2016 – garderen – 15 km

Vandaag gaan we richting Garderen voor een runnetje. Het is stralend weer en er is nog steeds geen wind. Eigenlijk hadden we wel kunnen kamperen dit weekend maar daar hebben we gewoon niet aan gedacht met alles wat we al gedaan hebben. Fietsen, lopen en slapen. Zoiets ongeveer. Maar we hebben we zin en vertrekken niet al te laat vanwege het tijdstip voor het eten van woefje. Door de wintertijd is het toch allemaal al een beetje anders dan normaal.

Het is nog heel rustig als we aankomen maar het is best fris. Ik vertrek met mijn dunne handschoenen en mijn nieuwe Fast Wing alomon jackje. Dat is een heel dun dingetje dat de wind tegenhoudt maar vooral heel makkelijk weg te stoppen is. Ik zou het nog wel in mijn Flipbelt kunnen stoppen als het moet dus die wil ik nu eens proberen, want ik ga ervan uit dat ik na de warming up het jackje al uit kan doen en alleen in mijn shirt kan lopen. Maar het begin is fris! S. fietst weer op de Fuji die inmiddels nieuwe remmen heeft. Afwachten maar hoe dat nu allemaal rijdt met dat fietsje. Ik denk nog steeds dat we er gewoon andere (bredere) banden op moeten doen voor de off road stukjes die S. met me mee fietst. Voor op de weg hebben we nou wel genoeg fietsen….

Het bos is prachtig en we gaan deze keer ook goed opletten of we paddenstoelen zien. Drie weken geleden waren we hier ook en toen zagen we niets. Al snel zien we de eerste en ik maak wat foto’s. Daarna trek ik al snel mijn jackje uit en ga ik verder met mijn shirt aan. Veel fijner!

Na iets meer dan 5 km geven we wafje weer wat water maar die wil niets natuurlijk want het is niet warm. Maar beter een keer teveel aangeboden dan te weinig!

We ruimen het bakje weer op en gaan verder. Het pad is prima begaanbaar omdat het maar even nat is geweest vorige week. We lopen richting de weg die we oversteken en lopen daarna weer richting de schaapskooi. Het is op sommige stukken wat drukker dan normaal. Ook hebben we al gezien dat er een ride en run evenement is. Paarden en mountainbikers. Maar misschien merken we daar wel niets van.

Bij de schaapskooi is het eigenlijk heel erg rustig en ook op de heide is het rustig. Het fijne van Garderen is nog steeds dat het bijna nooit druk is. Vreemd, want het is een prachtig bos. Als we voorbij de schaapskooi zijn (waar ik woef altijd netjes aan de riem heb), zien we naast het fietspad weer enkele paddenstoelen. Ik ben blij dat ik nu Vliegenzwammen heb gevonden want die zijn prachtig. Met bolletje en met plat hoedje. Wafje en S. staan geduldig te wachten totdat ik mijn kiekjes heb gemaakt…. Daarna gauw verder richting het rulle zandstukje waar S. zo de pest aan heeft.

Na de kiekjes lopen we weer verder richting het zand. Ik loop even door en eroverheen als oefening. Vorig jaar gebruikten we dat nog als oefening voor het strandstuk tijdens de Berenloop, maar die loop slaan we dit jaar over omdat we naar Sauerland gaan. Als ik aan het einde ben van het zandstukje, loop ik even terug naar S. die met het fietsje aan de hand door het zand ploetert. Als we weer bij het bos zijn, geven we wafje water die nu natuurlijk wel iets wil drinken.

De rest van de route is eigenlijk alsmaar rechtdoor weer terug richting Gardern. Eerst door het bos, weer de weg over en daarna weer door het bos. De kleuren zijn prachtig en we genieten met volle teugen.

Als we vredig door het bos lopen, komt er ineens een mountainbiker ons achterop die luid roept dat er ook een paard aankomt. Nou inderdaad en in volle galop dendert er een paard langs. daarna nog een paartje van fietser en paard die keihard door de modder rennen dat alle kanten opspat. Moet dat nou zo? Ik begrijp werkelijk niet waarom er niet een beetje rekening met elkaar gehouden kan worden maar in een race is blijkbaar alls geoorloofd. Ook een rare organisatie die niet even wat bordjes ophangt voor argeloze wandelaars!

Verderop zien we overigens dat de paarden en de fietsers het veel rustiger aan doen. Er wordt gewoon gestapt en de fietser rijdt ook rustig. Misschien moeten de paaren even rust hebben, ik heb geen idee. Best een leuk idee zo en er bestaat ook in Twente zoiets voor fietsers en hardlopers. Onderweg kan je dan genieten van allerlei hapjes en om de beurt fiets je een stuk en ren je een stuk.

Na 15 km staan we weer bij de auto. Genoeg voor vandaag en woefje wil nu ook wel eens een hapje eten zegt ze. We rijden naar het dorp waar de ijssalon voor de laatste dag geopend is. We nemen een tosti en een warme choco en ik neem nog een klein ijsje. Jammer dat het weer de laatste keer is!

Wafje ligt keurig op haar bedje totdat er een rottig terriertje aankomt. Ik denk al gegrom te horen en even later vliegen beide honden elkaar in de haren. Vreemd genoeg moet iemand verderop die bij het raam zit zich ermee bemoeien. Een nare, nadrukkelijk aanwezige vrouw die we al eens eerder hebben gezien. Vreemd dat sommige mensen zo’n nare indruk kunnen achterlaten en meteen de stemming kunnen verpesten. We gaan afrekenen en naar huis.

Vanmiddag nog even op pad. Voor de kano is niet meer genoeg tijd vanwege de wintertijd (te vroeg donker) maar misschien kunnen we nog even snel een kort rondje op de fiets doen!

oktober 296 km – 2016 totaal 3.400 km

hoka clifton 2 – 306 km

29.10.2016 – hitland – 10 km

Vanmorgen heb ik eerst een stukje gefietst op de racefiets met S. Dat ging prima en toen ik thuis kwam, besloot ik toch nog even een stukje op pad te gaan met woefje. Ik koos voor 1000/200 en dat liep eigenlijk prima. Ik merkte wel dat ik rustiger had gefietst dan gisteren want de hartslag bleef netjes laag en beter dan gisteren na het snellere (en langere) fietsen.

Er stonden weer heel wat zilverreigers in het veld en dat blijft toch prachtig om te zien. Het lopen gaat langzaam maar het voelt allemaal prima en woef doet het ook goed. Op naar de volgende run, morgen gaan we in Garderen lopen!

* 10,5 km
* 1000/200

oktober 281 km – 2016 totaal 3.384 km

hoka clifton 2 – 306 km

28.10.2016 – hitland – 12 km

Gisteren kwam het er niet meer van om te gaan lopen vanwege nascholing. Vandaag wilde ik eigenlijk naar Garderen voor een run maar daar had ik ineens geen puf meer voor. Ik had eigenlijk helemaal geen zin meer maar toen ik mijn fietsje zag staan, besloot ik eerst maar een stuk te gaan fietsen. Na 46 km stond ik weer voor de deur en aangezien woef toch uit moest, kleedde ik me meteen maar om in renkleding en ging ik weer op pad voor een runnetje. Ik was nu toch weer lekker opgeladen door het fietsen!

Vreemd genoeg miezerde het toen ik vertrok en dus startte ik met een te warm giletje. Het viel op zich wel mee, maar ik had helemaal geen giletje nodig gehad tijdens het lopen en de tight was ook zeker niet nodig. Maar goed, ik was nu eenmaal aan het lopen en alles voelde prima. Ik kon eigenlijk wel gewoon lekker door blijven lopen, maar aangezien woefje ook weer moest eten, vond ik het na 12 km welletjes. Maar ik had helemaal niet gedacht dat ik zo lekker zou lopen eigenlijk. Mijn hartslag was wel iets verhoogd nog na het fietsen maar ik vond het nog wel meevallen eigenlijk gezien het tempo en het voelde goed. Ik had tijdens fietsen ook een beetje op cadans gelet dus misschien liep het daarom wel zo makkelijk nu. Geen zware benen in ieder geval.

Vandaag droeg ik trouwens Jobst compressie kousen die ik vandaag binnenkreeg om te testen. Ik heb ze ook tijdens de fietstocht gedragen en toen zaten ze goed. Ook tijdens het lopen zitten ze prima. Ze zakken niet af, hebben een fijn voetbed en geven voldoende compressie. Natuurlijk moet ik de kousen eerst een aantal keren dragen en uitproberen maar de eerste indruk is alvast goed.

Op naar de volgende run.

oktober 271 km – 2016 totaal 3.374 km

hoka clifton 2 – 296 km

26.10.2016 – roeibanen – 14 km

Vandaag wil ik eigenlijk een MAF test doen op maximale MAF van 138. Maar als ik bij de roeibanen ben, vraag ik me af waarom ik niet een MAF test loop op maximaal 130 als eerste uitgangspunt. Op zich deed ik dat eigenlijk twee weken geleden al in aanloop naar Amsterdam maar vooruit maar. Het zal wel ongeveer vergelijkbaar zijn voor zover je een loopje kunt vergelijken. Nu meer wind dan toen en nu zonder woef, en vorige keer met woef. Maar ik ga toch gewoon van start. Eerst de warming up en daarna eerst een mile rustig op RWR. Daarna start ik de kern van 5 miles op maximaal 130. Dat gaat de eerste mile prima maar ik ben blijkbaar te snel gestart want de volgende miles gaan een heel stuk langzamer. Dat is op zich OK maar ik vind het verschil wel erg groot eigenlijk. Het gemiddelde ligt nu voor deze keer op 12.15 min/mile. Mijn eerste MAF test lag boven de 11 min/mile met een hartslag die ook op 142 uitkwam dus ik ben benieuwd wat de progressie wordt op deze 130. Ik zal binnenkort nog wel eens een test doen op 138 maximaal maar nu even niet.

Omdat ik na de 5 miles nog lang niet bij de parkeerplaats ben, koppel ik er nog een mile aan vast waardoor ik dus bijna 10 km continu loop. Dat is een mooie start voor de 15K medio december. Prima zo en na 14 km sta ik weer bij de auto. Gauw naar wafje toe. Ze had best meegekund denk ik want ik ben bijna geen honden tegengekomen maar zo is het ook wel goed. Heeft zij ook even rust en ik hoef niet steeds om te kijken wat ze allemaal aan het doen is.

Op naar de volgende run

* MAF op maximaal HS 130: 12.15 min/mile

oktober 258 km – 2016 totaal 3.362 km

hoka clifton 2 – 284 km

24.10.2016 – hitland – 16,5 km

Vandaag zou het eigenlijk de hele dag regenen dus verzette ik de afspraak om de auto op te halen in Den Haag naar morgen. Maar geen regen en dus gaan we maar een stukje lopen. Niet dat regen me tegen houdt, maar nu was er natuurlijk een extra reden om lekker even naar buiten te gaan. Inmiddels is er een week verstreken sinds de run in Amsterdam dus kan ik wel wat kort snelheids werk proberen voor de laatste run dit jaar medio december. Ik kies voor 800-tjes op het tempo rond mijn streeftempo (iets sneller dan 6 min/km). Eerst even naar het natuurgebied en daarna ga ik van start. Ik vergeet dus en passant dat ik normaal natuurlijk eerst een mile RWR loop en ga dus eigenlijk te vroeg van start. Maar het loopt allemaal wel goed, hoewel ik op enkele laps woef aan de riem moet doen omdat ze allerlei dingen van de grond loopt te vreten na het baggerwerk in de sloten. Het blijft lastig dit soort rondjes met woefje maar ze is nu eenmaal mee dus ik let gewoon goed op.

Na 8 laps vind ik het wel genoeg. De hartslag blijft mooi en het tempo ook maar ik vind het welletjes en loop nog 4 kilometer verder op lage hartslag en ga dan naar huis. Vlak voordat ik bij het trappetje naar de dijk ben, zie ik een lompe hond aankomen. Ik klok af en begin de cool down en dat is maar goed ook want de dikkerd loopt gewoon door me heen en kraakt bijna mijn benen doormidden. Bazinnetje zegt natuurlijk weer niets. Ik ben blij dat ik al gestopt was, want ik was zeker gevallen door dat beest.

Vlak bij huis zie ik weer een mooie groep paddenstoelen. Die schieten nu echt de grond uit overal!

Na bijna 17 km staan we weer voor de deur. Op naar de volgende run maar weer. Morgen dan weer even naar Den Haag fietsen om de auto op te halen!

De getalletjes van vandaag:

lap 1: 4.35 (5.45 min/km) – HS 137 (144) – cadans 168 (172)
lap 2: 4.33 (5.42 min/km) – HS 141 (149) – cadans 172 (176)
lap 3: 4.34 (5.43 min/km) – HS 142 (150) – cadans 172 (174)
lap 4: 4.32 (5.40 min/km) – HS 139 (148) – cadans 170 (172)
lap 5: 4.41 (5.51 min/km) – HS 138 (146) – cadans 172 (174)
lap 6: 4.32 (5.41 min/km) – HS 140 (149) – cadans 172 (174)
lap 7: 4.38 (5.49 min/km) – HS 140 (147) – cadans 174 (174)
lap 8: 4.33 (5.42 min/km) – HS – (-) – cadans 172 (174)

* 16,5 km

oktober 244 km – 2016 totaal 3.348 km

hoka clifton 2 – 284 km

22.10.2016 – meinweg – 10 km

Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken richting Roermond. We willen naar de outlet om een softshell te zoeken, en daarna gaan we lopen en vervolgens naar ons hotel voor een rustige middag. Ik heb maar een kort rondje gemaakt door de Meinweg dat dichtbij het hotel ligt en ook erg mooi moet zijn. De fiets staat op het dak voor ons rondje zodat S. met me mee kan fietsen. Onderweg horen we een rare bonk vanaf het dak en S. reageert lauw en zegt dat hij zo wel even zal stoppen om te kijken. Als ik naast me kijk, zie ik ineens het zadel van de fiets. De fiets is losgeschoten uit de houder en ligt dus op zijn kant op het dak van de auto, alleen vast met de wielen in de houders. Ik schrik me rot en gil dat hij aan de kant moet gaan…. Om een lang verhaal kort te maken: de fiets was dus inderdaad los en al snel staat de fiets weer op het dak en zijn we weer op weg. Gelukkig niet op de snelweg gevallen. Stomme fout, doen we nooit meer dus: een te dik doekje tussen fiets en houder. Dat werkt niet (en doen we ook nooit overigens). Ik ben erg benieuwd wat de schade is maar dat zien we straks wel. Ik neem aan dat de wielen verbogen zijn en een slag zullen hebben van deze rare val.

Na ons rondje door het outlet centre waar we overigens niet erg succesvol zijn (ik laat per ongeluk een erg mooi softshell jack van Salomon hangen om er even over te denken en die is dus 30 minuten later weg….) gaan we op pad naar de Meinweg voor ons rondje. De start is snel gevonden en we parkeren de auto. De wielen van de fiets draaien nog wel dus S. kan met me mee fietsen.

We gaan gauw op pad en het is nog best fris. Ik houd maar even mijn jackje aan want op dit frisse weer had ik eigenlijk niet gerekend. S. pompt de banden nog even op en daarna gaan we echt op pad.

Het gebied is wel mooi maar ik mis een beetje de vergezichten die ik in Vijlen wel had tijdens mijn runs. Dit blijft toch een beetje heide en bosgebied. Maar mooi is het wel met alle herfstkleuren en we genieten er wel van. Ik moet alleen toch vaak op de kaart kijken en dat maakt de run enorm onrustig en traag. We komen op een gegeven moment ook op een deel waar de fiets niet welkom is maar we fietsen daar toch voorzichtig door. Er is geen mens dus we storen niemand. Maar bij het gebied waar adders zouden zitten en waar ook niet gefietst mag worden, nemen we maar een andere route ook al is er geen zon en zijn er dus ook geen zonnende adders…. Maar we zijn braaf en kiezen een andere weg. Volgens mij missen we nu helemaal het mooiste stuk en even verderop moeten we ook nog door een enorme zachte zandbak lopen en rijden. Maar we komen er wel….

Na de zandbak wordt het pad weer normaal en zijn we ook weer op de oorspronkelijke route. Ik schat dat we niet eens zoveel korter gelopen hebben straks dus dat valt alweer mee. We zijn wel lang onderweg door het getrut met de fiets, het kaartlezen en de zandbak.

Na 10 km lopen we weer richting de Venhof waar we ook gestart zijn met onze run. Leuk om dit gebied even te bekijken en er is nog heel veel meer te beleven hier want het is een enorm uitgestrekt natuurpark dat ook door Duitsland loopt. Misschien leuk voor een volgende keer. Dit is al de vijfde achtereenvolgende loopdag dus ik vind het wel genoeg zo en we willen ook nog even wat drinken bij het hotel straks. Inmiddels is het mooi weer geworden dus misschien kunnen we wel lekker buiten zitten.

Het fietsje heeft het goed gehouden gelukkig en na de run gaan we naar ons hotel. Op naar een gezellige avond!

oktober 228 km – 2016 totaal 3.331 km

hoka clifton 2 – 267 km

21.10.2016 – hitland – 23 km

Vandaag ga ik op pad voor een lange run. Ik zal in mijn eentje starten en S. zal later aanhaken met woefje en de doggyride. Als ik van start ga, is het enorm mistig. Ik zie eigenlijk weinig en besluit niet over de dijk te gaan vanwege de auto’s die natuurlijk ook slecht zicht zullen hebben.

Ik ga Hitland in en loop mijn bekende rondje. Ik koos vandaag voor 1000/200 en dat loopt tot nu toe prima. Op lage hartslag ook dus snel gaat het allemaal niet. Ik ben benieuwd wanneer de mist gaat optrekken want dit is niet echt veel zicht zo. Ik hobbel wat heen en weer, loop toch een stukje over de dijk en krijg er langzamerhand wel genoeg van. Ondertussen heb ik nog lopen telefoneren met mijn zus. Iets nieuws want dat doe ik dus nooit onderweg maar ze belde en ik nam op. Lopen en telefoneren gaat dus ook tot mijn verrassing. Mijn hartslag was maar ietsje hoger tijdens het bellen.

Als ik vanaf de dijk weer Hitland inloop, SMS ik naar S. die net wegrijdt bij mijn huis. Ik vertel hem waar ik heen ga en waar we elkaar zullen ontmoeten. Dat klopt precies en ik zie hem al aankomen in zijn opvallende oranje jackje. Ik maak een kiekje van hem met mijn telefoon en hij van mij.

Daarna lopen we nog een klein stukje. Even naar de kalfjes nog en daarna terug richting huis alweer. Het is zo wel lang genoeg en ik ga ruim over de 20 km als ik weer helemaal naar huis moet lopen.

Na de renlap van 20 km klok ik af en start de cooldown onderlangs de dijk. Inmiddels staat er 22 km op de teller. Het weer is gelukkig opgeknapt inmiddels. Misschien kunnen we vanmiddag nog even met de racefiets op pad voor een kort rondje om te kijken hoe dat inmiddels gaat bij S. Vorige week reden we al tweemaal een kort rondje en dat ging al steeds beter. Misschien kunnen we ook de auto ophalen dus een kort rondje op de fiets moet wel kunnen.

Na ruim 23 km staan we weer voor de deur. Genoeg voor vandaag!

* 1000/200

oktober 217 km – 2016 totaal 3.321 km

hoka clifton 2 – 267 km

20.10.2016 – hitland – 12 km

Vandaag loop ik een kort rondje met wafje. Het lijkt hard te gaan regenen volgens mijn app, dus trek ik maar een jackje aan en doe woef de Cloudchaser aan. Zodra ik de deur uitstap, vraagt er al iemand waarom de hond een jasje aan heeft. Ik mompel iets over oud en regen en vertrek. Wat een gezeur. Overigens is het gewoon droog dus ik ben benieuwd of ik zal smelten met mijn jackje aan. Ik draag eigenlijk nooit een jack!

Als ik op Hitland ben aangekomen, start ik de run. Ik loop lekker 1000-tjes op lage hartslag en heb nog geen idee hoe ver. Ik kan niet zo lang wegblijven omdat woefje straks weer moet eten dus ik gok weer op 12 km. Halverwege heb ik een heel klein miezerbuitje. Niks voor een jackje en niks voor de Cloudchaser. Maar gelukkig heeft woef er geen last van en ik loop ook prima in mijn dunne jackje. Maar toch loopt een rugzak dus prettiger omdat je dan gewoon iets kunt meemen wat je eventueel nodig hebt (handschoenen, iets voor woef etc). Die rugzak doet me niks dus de volgende keer neem ik die gewoon weer mee onderweg.

Na 12 km sta ik weer voor de deur. Prima gelopen verder maar voor nu dus even genoeg vanwege woeffie. Morgen een langere run.

* 1000/250

oktober 195 km – 2016 totaal 3.298 km

hoka clifton 2 – 245 km

19.10.2016 – hitland – 12 km

Vanmorgen regent het zo ontzettend hard dat ik maar even wacht met mijn rondje. Het is donker, het waait en het giet. Misschien komt er wel niets van en ik ga aan de slag met andere klussen. Maar in de middag knapt het enorm op en schijnt het zonnetje zelfs. Ik ga dus gauw op pad en neem wafje toch ook maar weer mee. Ze moet toch uit en vindt het nog steeds leuk. Voor het eerst neem ik de flipbelt mee in plaats van de rugzak. Ik prop mijn telefoon erin, het drinkbakje van waf en een klein glad flesje met water voor woef.

Als ik vertrek wordt het echter toch grijs en omdat ik mijn Nike gilet verruil voor mijn Falke primaloft gilet, doe ik uiteindelijk de telefoon en de sleutel gewoon in mijn zak van het gilet. Maar het past prima in de flipbelt en het zit prima. Toch denk ik dat een kruising tussen de spibelt en de flipbelt nog steeds de betse oplossing zou zijn maar dit werkt prima en er kan lekker veel in. Review volgt later als ik er langere stukken mee gelopen heb.

Ik vertrek weer naar Hitland en gebruik de weg ernaartoe als warming up. Ik zie mijn vriendin uit Singapore voor het raam staan en ik zwaai maar ik geloof niet dat ze mij ziet. Sinds gisteren weet ik nu waar ze logeert.

Ik start de run na de warming up en ik merk al meteen dat het allemaal goed voelt. Hartslag blijft mooi laag en loopt niet op dus ik besluit om 2.000 continu te lopen maar verleng dat naar 2.500 meter.

Daarna even wandelpauze en daarna weer een continu ronde. Na zondag lijkt het me prima om het zo weer rustig op te bouwen. Ik houd de hartslag op maximaal 125 en dat gaat makkelijk. Ik loop weer 2.500 meter en ook dat gaat prima zonder enige drift. Wafje doet het ook prima maar wil geen water na 8 km. Daar sta ik dan braaf met mijn bakje water. Nou ja, dan maar niet en we gaan weer verder. Omdat er gebaggerd wordt, staan er 6 ooievaars in het veld en twee zilverreigers. Helaas heb ik alleen de telefoon bij me maar ik maak toch een kiekje.

Ik loop weer terug naar de andere kant want ik moet weer helemaal naar huis deze keer en het laatste rondje wordt dus ook 3.000 continu. Goed dat ik niet nog naar de kalfjes ben gegaan want dat was teveel geweest. Niet voor mij maar wafje moet eten en ik wil niet dat ze gaat kotsen door een lege maag. Genoeg voor nu en het voelt allemaal prima. Wat bijzonder toch dat je op deze manier zo ontzettend makkelijk kunt lopen en er nog energie van krijgt ook!

Als ik bijna thuis ben, zie ik de eerste paddenstoelen!

Op naar de volgende run maar weer!

* 2.500 – 2.500 – 3.000

oktober 182 km – 2016 totaal 3.286 km

hoka clifton 2 – 233 km

18.10.2016 – hitland – 16 km

Vandaag weer op pad voor een rondje. Gisteren ben ik van Den Haag terug naar huis gefietst en daarna had ik weinig zin meer om te gaan lopen. Rustdag tussendoor na de run van zondag in Amsterdam is ook niet verkeerd. Maar vanmorgen dus weer op stap met woefje. Het was gelukkig nog heerlijk weer hoewel er voor vandaag en morgen veel regen voorspeld wordt. De temperatuur is goed, maar ik heb toch mijn lange broek aangetrokken. Dat zit ook prima. Ik doe de warming up richting Hitland en als ik daar ben, gaan we op pad voor de run.

Ik kies voor 1000-tjes op lage hartslag als dat lukt na zondag en dat gaat prima. Geen RWR dus nodig voor vandaag en dat voelt prima. Ik geniet van alle vogels en het mooie licht. Langzamerhand wordt de lucht wat dreigender maar het is nog steeds mooi. Ik loop naar het leefgoed en sla daarna rechtsaf naar het oude deel. Even bij de kalfjes kijken die er nog steeds staan en daarna naar het einde van het pad.

Ik ga maar niet meer offroad want ik heb nog een afspraak met een vriendin vandaag en ik moet nog wat klusjes doen in huis. Jammer maar zo is het ook wel goed want ik moet ook nog helemaal terug. Na 16 km staan we weer voor de deur. Prima run voor vandaag en tevreden over de mooie lage hartslag (117 gemiddeld maximaal 126).