Monthly Archives: July 2019

31.07.2019 – hulshorst – 10 km

Gisteren heb ik niet gelopen alleen gewandeld. Maar ik heb alle voorgaande dagen heerlijk gezwommen. Het water is ook lekker warm dus dat scheelt. Vandaag ga ik weer in mijn uppie op pad. Veel te warm voor de dames dus dan maar even niet. We wandelen vroeg en daarna vertrek ik voor mijn rondje. Ik ga weer richting het huisje en ga de boel daar verkennen en foto’s maken van de wandelpaden zodat we een boekwerk kunnen maken. Onderstaand wat plaatjes van de route die ik liep. Mooi toch?

juli 162 km – 2019 totaal 1.143 km

29.07.2019 – hulshorst – 11,5 km

Gisteren heb ik de hele dag gezwommen bijna. Heerlijk drie keer uitgebreid zwemmen en banen trekken. Het weer is ook nog steeds super goed hoewel het sproeien in de tuin wel weer heel veel tijd en energie kost. Straks moeten we aan de slag bij het andere huisje ook dus dat gaat ook tijd kosten. Ik ben benieuwd wat er dan allemaal nog van lopen terecht komt want de 2 dames vreten ook tijd. Maar we zullen zien. We besluiten weer een route te nemen rond het huisje om de omgeving te verkennen en om wat foto’s te maken voor het handboek van het huis. Eerst maar eens richting de Oudeweg en we lopen via het weiland en daarna over de Onder de Bos helemaal naar achteren. We genieten onderweg van de dikbillen in de weide. Ook leuk straks voor gasten!

Daarna gaan we richting landgoed Hulshorst. Ook maar eens verkennen dan! We zien dat door de droogte de beek leeg staan. Jammer! Waar moeten de ijsvogeltjes nou heen?

De route is mooi en het is leuk om dit gedeelte ook eens te zien. Beetje bos, beetje weilanden.

We besluiten dezelfde weg maar terug te nemen in verband met de schaduw (of het ontbreken daarvan). Na ruim 11 km staan we weer voor de deur.

* 11,5 km

juli 152 km – 2019 totaal 1.133 km

27.07.2019 – hulshorst – 9 km

Gisteren heb ik drie keer heerlijk gezwommen. Wat is dat toch zalig om te doen! Vandaag ga ik weer op pad voor een rondje. Eergisteren ging het voor geen meter. Ik wandel met de dames en vertrek daarna voor een kort rondje aan de overkant. Het is nog steeds stralend weer. Voor het eerst loop ik hier zonder een woefje en dat voelt ook gek eigenlijk. Toch nog even snel een kiekje van de zandverstuiving dan maar en dan huiswaarts. Ik heb maar ruim 5 km gelopen om even snel een rondje te kunnen doen.

In de middag gaan we weer even kijken bij het huis aan de andere kant. Begin volgende maand worden de kadaster paaltjes geslagen en dan kunnen we in de tuin aan de slag.

juli 140 km – 2019 totaal 1.122 km

25.07.2019 – hulshorst – 10 km

Vandaag een rondje in mijn uppie. Ik wandel eerst met de hondjes en ga daarna op pad. Maar het loopt echt voor geen meter en ik wandel het laatste stukje gewoon maar een beetje terug door het bos. Blergh. Volgende keer beter. Gelukkig heb ik wel al heerlijk gezwommen deze maand.

juli 131 km – 2019 totaal 1.113 km

23.07.2019 – hulshorst – 10 km

Vandaag hebben beide hondjes een rustdag. Het is trouwens ook veel te warm voor de dames dus S. en ik gaan samen even op pad voor een kort rondje. We besluiten een wegrondje te doen rond het huisje. Het wordt nu allemaal wel heel echt ineens dus we gaan de omgeving maar een beetje verkennen en ook als wegrondje is het wel leuk. Ik liep hier eigenlijk nog heel weinig dus het is een mooie mogelijkheid om eens wat te ontdekken zo. Ik weet dat je langs het oude stationnetje naar het bos kunt komen en dat hebben we natuurlijk wel al vaker gedaan maar zo rond de oudeweg nog niet en ik liep ook weinig via de weilanden eigenlijk terwijl dat erg mooi en afwisselend is. Het is maar kort vandaag en vreemd genoeg maken we geen enkele foto bij het huisje. Ik loop eerst een kleine 4 km richting het huisje, daar kijken we even rond en daarna lopen we weer een kleine 4 km. Na 10 km totaal staan we weer voor de deur.

In de middag doen we rustig aan en krijg ik een mooie bos bloemen voor ons 1 jarig huwelijk :-) Op naar veel grotere bossen!

*20 graden

juli 121 km – 2019 totaal 1.103 km

21.07.2019 – hulshorst – 16 km

Vandaag ga ik eerst met beide dames op pad en daarna ga ik samen met S en Ziva op pad voor een langere run. Ziva heeft dat nu wel weer verdiend. Omdat het warm is, nemen we de doggyride voor de zekerheid mee. Zo hoeft ze ook niet over de weg te lopen naar het bos en is de totale afstand ook wat korter. Het is stralend weer en al best warm dus zo moet het zeker lukken. We lopen een stukje over het fietspad en slaan daarna rechtsaf het bos in. Daar laten we Ziva uit de doggyride zodat ze mee kan lopen.

We besluiten eens een nieuwe route te nemen en lopen rechtdoor in plaats van linksaf of rechtsaf als we aan het einde van het paadje komen. Hier zijn we nog niet eerder geweest! Ik kijk af en toe op de kaart en als we op een open stuk uitkomen, kijken we even maar het is te warm nu voor Ziva dus keren we om en slaan dan rechtsaf. Ook dit is nieuw dus kijken maar waar we uitkomen!

Grappig genoeg blijkt het pad toch aardig te klimmen en dat valt niet mee voor S. op zijn fiets met de doggyride erachter. Hij stapt even af en als hij weer opstapt kijk ik ook om en wacht Zivaatje braaf totdat ij weer bij ons is.

Het is wel mooi hier en weer heel anders dan het Willemsbos. Altijd weer leuk om iets nieuws te ontdekken!

Als we op een stukje open heide uitkomen, ziet S een paar hertjes langs de bosrand lopen! Hier zit dus wild en dat is ook aan de sporen in het zand te zien.

We hobbelen rustig verder en Ziva doet het prima. Als het allemaal weer wat open wordt en wat warmer, doen we Ziva in de doggyride. Lekker even uitrusten en genieten van de luchtjes die voorbij zweven zonder dat ze iets hoeft te doen. Maar ze doet het prima!

Na 16 km staan we weer voor de deur en gaan we genieten van een lekkere brunch op ons terras!

juli 111 km – 2019 totaal 1.093 km

19.07.2019 – hulshorst – 10,5 km

Vandaag ga ik weer eens een rondje met Fleur proberen te lopen. Eerst met beide dames wandelen aan de overkant. Ziva gaat ook goed maar het is vrij warm en het is misschien wel goed om weer even met Fleur te lopen. Het is nog steeds geen feest en behoorlijk vermoeiend ook omdat ze snel loopt en nog niet erg reageert natuurlijk. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van doorzetten. We zijn inmiddels ook een stuk verder met het huis aan de Oudeweg waar ik al heel wat rondjes heb gelopen de laatste tijd. En…. we gaan het doen!

Na bijna 3 km wandelen vertrek ik voor mijn ren rondje. Eerst dus naar huis met beide dames, Fleur haar tuigje aandoen en zelf ook dat stomme ding aantrekken. Wat was het makkelijk met Ziva. Gewoon wandelen en daarna starten met de ronde. Geen tuigje, geen gedoe. Maar voor nu wil ik ook een scheiding aanbrengen tussen tuig en halsband en tussen wandelen en hardlopen. Dus vooruit maar. Ik loop vandaag een andere route die behoorlijk wat langer is dan de voorgaande routes maar dat gaat allemaal goed gelukkig. Het rondje is ruim 7.5 km dus Fleur liep haar eerste 10 km!

* 10,5 km

juli 95 km – 2019 totaal 1.077 km

17.07.2019 – hulshorst – 22,5 km

Vandaag moet de langere run er maar weer eens van komen. Ik ben eigenlijk vrij laat pas op pad met de honden, loop traag en moet daarna Fleur te eten geven.

Sinds een paar dagen eet ze weer redelijk normaal en dat betekent dus dat ik haar gewoon even moet voederen voordat ik zelf iets anders ga doen. Al met al is het al 9 uur voordat ik eindelijk vertrek. Het is gelukkig nog bewolkt dus dat zal wel loslopen. Gelukkig hoef ik niet meer heel vroeg uit de veren omdat het anders veel te warm is om iets te doen. Ik heb geen zin in een rugzak dus ik neem vooraf goed water en wat slimfast en vertrek. Ik ga eerst eens gewoon een uur lopen en dan verder kijken. Ik heb geen vooropgezet plan en weet wel ongeveer waar ik wat rondjes ga lopen. Niet ver weg naar het Veluwemeer dus zodat ik niet per se hoef. Ik kies voor een ratio van 120/20 en dat loopt eigenlijk best aardig. Ik ga niet tellen en het is lang genoeg om over dingen na te denken.

Eerst een rondje richting het huisje waar we mee bezig zijn om aan te schaffen.

Daar kies ik een extra lusje richting de Klarenweg en weer parallel offroad terug. Dat is een kilometer extra zie ik. Ik kijk op de klok om te zien hoe ver het dan naar het huisje is zodat ik eventueel weet hoe ver mensen zouden moeten wandelen voordat ze het bos in kunnen. Met een kleine kilometer ben ik bij het huisje maar wel via een mooie offroad route waar al van alles te zien is. Dat is dus niet verkeerd. Ik maak snel tijdens het langslopen een foto en loop terug naar de B weg om de Harderwijkerweg over te steken. Hier eerst een extra lus langs het tuincentrum en weer terug naar de Harderwijkerweg. Even een lusje langs de Fuchsiashow. Dat is nu niet zozeer extra maar kan wel een extra lusje zijn als ik vanaf de andere kant kom dus even proberen maar.

Ik loop toch gewoon maar wat in de rondte voor afstand en lekker om te kijken. Eigenlijk gaat het best goed en het eerste uur zit er gewoon ook al op. Geen idee hoe ver ik ga komen vandaag maar het gaat goed en ik loop gewoon lekker door. Ik loop terug naar ons eigen huis en maak daar een denkfout omdat ik ineens realiseer dat ik nu al over de Onder de Bos loop en dus geen rondje kan maken. Dan maar via de Brandsweg weer een lusje waarbij ik uiteindelijk weer bij 57 uit zal komen en weer het rondje richting het huisje kan maken. Ik weet dat dat rondje 6 km is vanaf huis dus nu ongeveer 5 km. Het schiet eigenlijk al best op qua afstand. Ik reken uit hoe ver ik ongeveer nog moet. Inmiddels is het best warm geworden omdat de zon is gaan schijnen dus ik probeer schaduw te houden. Ik besluit even uit de waterkraan te gaan lurken bij ‘ons huisje’ en dat is heerlijk. Ik zie meteen dat er inmiddels ook zon schijnt op het terras dus dat is wel leuk.

Ik hobbel gauw door en loop weer naar de Harderwijkerweg. Ik heb eigenlijk geen zin om dat rondje te doen dus kies ik voor een lusje via het Poppeswegje. Ook daar lekker rond kijken. Ziet er heel anders uit dan toen wij naar een stuk grond gingen kijken. Apart eigenlijk. Via de B weg loop ik weer terug en kies voor het rondje ‘huisje’ maar dan tegengesteld. Dat loopt leuk en gelukkig gaat het laatste stuk via de Onder de Bos weer lekker door de schaduw. Ik zou daar dus echt niet kunnen wonen. Aardedonker en vochtig ook. Niks aan.

Na 22.5 km sta ik weer voor de deur. Niet eens een slecht tempo hoewel ik heel erg langzaam gelopen heb maar wel probeerde netjes te lopen. De cadans is wel een beetje laag gebleven zie ik zo rond de 168 maar verder zonder verval. Niet ontevreden dus.

* 22,5 km

juli 85 km – 2019 totaal 1.067 km

14.07.2019 – hulshorst – 9 km

Vandaag even een snel rondje weer langs het huis. Ik vind het allemaal reuze spannend. De bouwkundige keuring is geweest. Wat gaan we nou doen? Inmiddels hebben we ook nummer 4c gezien. Dat vonden we vanaf het begin mooier maar staat niet te koop. Is nu wel leeg dus wie weet….. Volgende rondje weer een normaal rondje want het wordt allemaal steeds korter!

juli 63 km – 2019 totaal 1.045 km

12.07.2019 – hulshorst – 7,5 km

Vandaag gaan we een kort rondje lopen met Zivaatje. Omdat het zo warm is, nemen we de kar mee. Natuurlijk hoeft het qua afstand niet maar zo hoeft ze niet het stukje te lopen naar de zandverstuiving want daar vindt ze geen bal aan. Om 7.30 vertrekken we voor het uitlaten van Fleur en daarna gaan we op pad. S. fietst mee en Ziva wordt prins heerlijk rond gereden. In het bos mag ze weer lekker los!