Monthly Archives: August 2019

29.08.2019 – hulshorst – 11 km

Ook vandaag weer een rondje richting het huisje. Ik wandel eerst met de hondjes en ga daarna richting de andere kant. Ik loop via Onder de Bos en loop daar even via het bos en langs de Zilverbeek. Daar staat nu geen water in overigens. Grappig om te zien allemaal en ik leer ineens ook een heel ander stuk kennen van de omgeving. Aan de andere kant van het pad loop ik via de weg weer verder en loop dan langs het huisje weer. Het wordt echt gaaf!

augustus 127 km – 2019 totaal 1.270 km

26.08.2019 – hulshorst – 9 km

Vandaag ga ik vroeg even op pad voor een kort rondje. Inmiddels zijn we volop bezig met de tuin aan de andere kant. De schilder is bezig en we doen de tuin en het gras. het wordt vast hartstikke mooi. Ik word er best moe van en het is ook wat veel met de hondjes die ik moet verzorgen en alles wat ik moet en wil regelen. Maar we komen er wel! Ik loop het rondje richting het huisje, en neem weer de route door de weilanden. Er is hier in de buurt van het huisje echt volop te wandelen dus ik kan wel een boek maken met routes etc.

augustus 116 km – 2019 totaal 1.259 km

24.08.2019 – hulshorst – 13,5 km

Vandaag is het zaterdag en gaat S. weer mee voor een rondje. Omdat het warm wordt, nemen we deze keer toch de doggyride mee zodat woefje eventueel lekker kan gaan zitten. Het gaat prima maar ze is natuurlijk niet meer piepjong! Gelukkig kan S. wel met de kar sleuren. We gaan weer heide kijken! Morgen misschien even de video maken. We nemen ongeveer het rondje dat ik eerder liep naar de speelplaats van de stakenbergweg. Eerst maar eens op pad. Het begin mag Ziva al vanuit de kar bekijken omdat het eerst een stukje over de weg is. We gaan over het spoor en lopen daarna via het stukje bos waar Ziva uit de kar gaat rechtstreeks naar het bankje. Daar maken we wat foto’s en genieten al van de eerste heide.

We gaan daarna weer verder. Even over het smalle pad dat even lastig is voor de fiets en daarna weer door. Rechtstreeks naar de heide aan de andere kant van de Stakenbergweg. Misschien wil S. de toren wel op ook al is hij daar niet dol op.

En verder gaan we weer. We lopen terug via de speelplaats en gaan daarna weer richting het brede pad. Even door de kijkers turen en verder maar weer. Het wordt wel erg warm en uiteindelijk doen we woefje even in de kar als we verhard gaan lopen.

Nog even een kiekje van de mooie heide

En dan zit er run er weer bijna op. Na ruim 13,5 km staan we voor de deur.

* 13,5 km

augustus 107 km – 2019 totaal 1.250 km

22.08.2019 – hulshorst – 9 km

Vandaag weer op pad met Fleur. We gaan weer naar de heide kijken en natuurlijk ga ik ook wat foto’s maken. Het rondje met Fleur is nog niet zo lang hoewel we een paar dagen geleden een enorme afstand al hebben gedaan. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling dus vandaag weer gewoon een normaal rondje. Eerst proberen een kiekje te maken als we lopen. Dat lukt natuurlijk niet.

Daarna hobbelen we over de heide en maken nog wat foto’s. Fleur is nog niet zo van het foto’s maken en gaat niet rustig zitten en kijken doet ze al helemaal niet. Lastig ding. Maar het gaat redelijk goed. Inmiddels loop ik niet meer met het harnasje maar met een ezydog tuigje en dun riempje. Het is nog even wennen maar het lijkt redelijk goed te gaan. Ik kies er toch voor om haar te gaan leren om net zo mee te lopen als Ziva dus niet zo voor me uit maar naast me. Dat gaat nog wel even duren hoor want ze trekt me nu nog door het bos. Gaat wel lekker snel moet ik zeggen!

Na ons rondje hobbelen we weer rustig terug naar huis. Even wachten voor de trein gaat gelukkig goed. Ze vindt het totaal niet eng.

augustus 93 km – 2019 totaal 1.236 km

20.08.2019 – hulshorst – 13,5 km

Vandaag ga ik dan met woefje op pad naar de heide. Ik wil aan de andere kant van de Stakenberg wel eens even kijken hoe het eruit ziet en ik weet inmiddels dat er een uitkijktoren is die ik ook wel wil beklimmen voor het uitzicht. We gaan dus maar op pad. Een eerste waarschuwing….. dit is een postje met ontzettend veel foto’s. Het was de eerste echte mooie heide dag en ik wilde gewoon alles vastleggen en met mijn mooie model er ook op. Ik liep vandaag niet via het fietspad naar achteren maar via hert paadje over de heide. Ik wist al van mijn loopje met Fleur dat het daar al meteen mooi was! Daarna verder via het pad naar de Stakenbergweg.

Klik voor groot

Het is prachtig daar en woefje poseert geduldig. Als ik bij de uitkijktoren ben, blijft woefje geduldig wachten terwijl ik naar boven klauter. Wat is het toch een ontzettend lieverd. Ik hou tijdens het klimmen haar goed in de gaten om te zien of er geen andere hond aan komt of dat iemand haar ineens mee neemt. Maar er is gelukkig niemand. Als ik weer beneden kom, is woefje helemaal blij en gaat als een idioot rond rennen. Ze is dus happy en nog niet moe gelukkig. Na de toren, lopen we naar de speelplaats en maken wat foto’s voor het huisboek. Best groot en een mooie plek voor kinderen!

We steken de weg weer over en lopen een stukje van het tijdkijkerpad. Ook hier mooie heide. Maar het wordt wel langzaam warmer voor woefje en we zijn al eventjes onderweg natuurlijk. Maar wat is het genieten zo samen van al het moois onderweg.

Langzaam lopen we weer wat meer richting het bos. Eerst even nog door het stukje heide dichtbij het startpunt. Hier moet woefje natuurlijk ook even poseren.

En tot slot even naar de zandverstuiving. wat een heerlijk tochtje met mijn woefje!

Na wat kiekjes gaan we naar huis. Gelukkig pakt Ziva nog een stok op onderweg en loopt ermee naar huis. Dat is voor mij het teken dat ze zich prima voelt en ook eigenlijk nog wel verder kan. Maar het is genoeg. Lekker naar huis en genieten van de mooie plaatjes

* 13,5 km

augustus 84 km – 2019 totaal 1.227 km

17.08.2019 – hulshorst – 8 km

Gisteren verfkleuren uitgezocht voor het huisje en weer volop in de tuin gewerkt. Alleen kwamen we tot de ontdekking dat die hoge beuken lastig te snoeien zijn. We vroegen iemand om te helpen en dat blijkt een oudere, zeer sterke vent te zijn die hard kan werken en zich nergens over opwindt. Heerlijk is dat.

Vandaag dus maar een piepklein rondje gedaan op weg naar de mannen die aan het werk waren!

Klik voor groot

augustus 70 km – 2019 totaal 1.213 km

15.08.2019 – hulshorst – 17 km

De afgelopen dagen hebben we ontzettend veel gedaan in het andere huis. Veel in de tuin gewerkt, tegels schoon gespoten etc. Het schiet lekker op maar we mogen nog steeds niet naar binnen. Maar buiten is ook genoeg te doen en het wordt het wat. Maar het kost wel tijd. Ik ben normaal al bekaf van een rondje lopen en alles tegelijk dat gaat geloof ik niet zo goed. Maar komt tijd komt raar, deze maand gaat het nog aardig goed qua lopen eigenlijk. Omdat we de vorige keer zagen dat de heide al aardig in bloei komt, ga ik vandaag met Fleur op pad voor een wat langer rondje. Ik hoop dat het gaat maar het is niet idioot heet. Ik loop een beetje kriskras en kom uiteindelijk in het bos terecht verder van ons huis. Daar zie ik schapen lopen maar ik weet niet zeker of ik er langs kan. Daarom maar een andere route genomen. Jammer genoeg daar zonder heide dus ik zie vooral veel bos.

Op de terugweg kom ik wel over de heide. Notabene op het stuk dichtbij huis! Met Ziva ook nog maar eens gaan kijken en gaan kijken bij de heide aan de andere kant van de Stakenbergweg. Eigenlijk moeten we ook met de drone vliegen zodat we een video kunnen maken voor het huisje. Oh ja, ideeën genoeg hoor.

Fleur doet het gelukkig prima maar het is wel een forse trippel voor haar. De langste afstand tot nu toe maar het gaat goed. Ik moet alleen gaan besluiten hoe ze nou met me mee moet gaan lopen eigenlijk. Voor me uit en trekken met dat harnas of gewoon normaal zoals Ziva. Dat laatste zou ik wel fijner vinden denk ik. Maar we zullen zien.

augustus 62 km – 2019 totaal 1.205 km

11.08.2019 – hulshorst 12 km

Inmiddels ben ik weer thuis vanuit Aken en zijn we ook alweer aan de slag met het huisje. Vandaag is S. jarig maar we gaan toch nog even lopen. Het is gelukkig niet meer zo idioot heet maar we gaan toch even voor 8 uur op pad met ons oudje. Straks komt de vader van S. langs om de verjaardag te vieren dus moeten we nog even voortmaken ook. Omdat de heide gaat bloeien, nemen we een mooie route langs de heide. Het is allemaal nog niet zo super paars maar het gaat duidelijk wel komen dus de komende dagen maar vaak even naar de heide met de wafjes. Ik kan alleen nooit samen met ze op pad.

Ziva doet het super goed en de kar is eigenlijk helemaal niet nodig maar het is fijn dat S. ermee rijdt. Het is niet heel warm en tot nu toe gaat het goed. Als we eens op de klok kijken, zien we dat we nog op moeten schieten ook voor het geval dat de vader van S. te vroeg is. Dat loopt niet echt fijn maar vooruit maar…. het laatste stuk gaat over het fietspad hoewel…. vanwege Ziva loop ik over het rulle zand en fietst S. over het fietspad. We lopen daar langs de bijenkorven en nog een stukje heide en na 12 km staan we voor de deur. Keurig op tijd! Volgende keer wat meer tijd nemen voor foto’s en een rustiger rondje.

augustus 45 km – 2019 totaal 1.188 km

08.08.2019 – preuswald – 6 km

Gisteren ben ik in Aken aangekomen vanwege een operatie van mijn vader. Ik blijf even een paar dagen bij mijn moeder. De hondjes zijn thuis bij S. gebleven. Dat kon gelukkig zodat ik mijn handen vrij heb want je loopt je rot heen en weer naar het ziekenhuis en weer terug. Wat een gedoe. Vanmorgen kan ik nog wel even snel een kort rondje lopen voordat we naar het ziekenhuis vertrekken. Het wordt weer een snoeiwarme dag want het is nu al 18 graden….. Ik kies vor het rondje buitenom en grappig genoeg zie ik dan in de verte het ziekenhuis liggen waar mijn vader nu is.

Het is prachtig zo met het zonnetje en het lopen gaat best aardig eigenlijk. Ik kom zowaar de hele heuvel op naar het uitzichtspunt. Onderweg bedenk ik dat mijn bril niet mee is. Waar is die bril dan eigenlijk? S. kijkt thuis en stuurt een foto van een andere bril. Wat stom allemaal weer. Nou ja, straks maar verder kijken.

Als ik bijna terug ben. krijg ik een fotootje van S. die ook met de hondjes op stap is. Gaat vast goed maar het voelt wel gek dat ze thuis zijn en niet bij mij. Volgens mij vindt Ziva het wel gezellig zo met die kleine in het bos.

augustus 21 km – 2019 totaal 1.164 km

05.08.2019 – hulshorst – 15 km

de afgelopen dagen waren we even druk met het huisje. Het kadaster is geweest, we hebben spulletjes bekeken en we zijn in de tuin daar bezig geweest. Eigenlijk zijn we meteen begonnen met de ideeën uitwerken en dat kost tijd en energie. En natuurlijk zijn er 2 dames die aandacht willen. Vaak komt het er dus niet van om in de ochtend te gaan lopen en daarna is de dag alweer voorbij. Eergisteren hebben we hard in de tuin gewerkt daar en met de boedelbak spulletjes opgehaald en daar naar de schuur gebracht. Ik was wel begonnen met een loopje maar het bleef uiteindelijk bij een wandeling. Jammer maar helaas. Vandaag ga op pad en ga de buurt een beetje verkennen daar rond het huisje. Eerst loop ik dus erlangs….

Het ziet er al zoveel beter uit dan toen we er gingen kijken in juli! Het wordt echt mooi. Alles moet buiten nog geschilderd worden en de tuin is ook nog niet klaar. Maar we schieten aardig op. Het is nu afwachten totdat het kadaster alles klaar heeft en dan kan de overdracht plaats vinden.

Ik hobbel rustig door en loop via landgoed Hulshorst, langs het Zilverbeekje en weer door de weilanden. Dit is ook al mooi. Nou nog alles goed beschrijven zodat mensen in het huisje straks weten dat je echt dichtbij ook al prachtig kunt wandelen!

Ik loop weer terug via de Klarenweg en kom langs het kraampje met spulletjes. Ik vind dat nog steeds zo grappig dat dat hier zo gewoon staat. Volgende eer rustig kijken. Nu heb ik het wel een beetje gehad inmiddels. Ik moet nog terug via het weiland en dan via onder de bos weer naar huis. Het was best een trippeltje vandaag.