Monthly Archives: February 2020

29.02.2020 – beadnell/low newton – 11,5 km

Gisteren liep ik mijn eerste rondje hier met S. op de fiets, maar vandaag ga ik dan echt op pad met ukkie. Voor het eerst met een ander wafje hier op pad en dat voelt best gek. Spannend ook want hoe zou ze het doen? Ik slaap op zich prima maar ben al vroeg wakker en ga me dan klaarmaken. Dat duurt even want ik weet niet precies wat ik aan zal trekken en wat ik mee moet nemen voor Fleur. Het tuigje, en welke riem dan? Die dikke waar ik thuis ook mee loop of toch dat rare dunne riempje met het stukje elastische koord erin? Jammer dat ik de Vario 6 nog niet heb. Maar uiteindelijk ben ik dan eindelijk klaar voor vertrek. Fleurtje in de auto en richting Beadnell weer. Daar kent ze het inmiddels wel denk ik want we wandelen meestal daar met haar. Het eerste stuk gaat over het strand. Fleur heeft haar gele dekje om omdat we straks door de duinen gaan en ik al hoor dat er geschoten wordt. Maar madam gaat uitgebreid door het water rennen en omdat het dekje nat is geworden daardoor, stop ik het maar in de rugzak. Ook best maar niet erg handig. Wel grappig dat ze ineens het water ontdekt heeft en dat leuk lijkt te vinden. We zien een dode Alk op het strand. Misschien door de keiharde wind van gisteren afgedwaald of vermoeid geraakt. Tot mijn verrassing vindt Fleur het niet enorm spannend en loopt daarna gewoon weer met me mee zonder moeilijk te doen. Thuis vindt ze elk dode vogeltje in de tuin geweldig spannend.

De duinen zijn enorm uitgesleten door het hoge water en het hekje bovenop ligt er zelfs al deels af. Dat is dus een enorme verandering in die 4 jaar dat ik hier niet ben geweest. Hele stukken land dus weg! Ik hobbel rustig door over het strand met ukkie. Ze vindt het prachtig maar blijft wel heel goed bij me eigenlijk en rent ook niet naar alle andere hondjes toe. Ik ben wel verrast eigenlijk dat het zo goed gaat, want dit is het allereerste loopje op deze manier! Als we aan het einde van het eerste strand stukje komen, moeten we even langs de inham lopen richting de brug. Daar moeten we de duinen weer in en door een klaphekje. Dat is dus even wennen voor ukkie maar ze wacht braaf af wat er moet gebeuren.

Daarna hobbelen we over de brug die wel wat spannend ruikt volgens mij en gaan verder door de duinen. Ineens zie ik in gedachten de jonge Ziva rennen. Wacht eens…. zij was totaal uit zicht herinner ik me. Het fluitje meenemen was absolute noodzaak omdat zij alle holen ging bekijken en achter alle vogeltjes aanrende in het hoge gras. Wat grappig dat ik dat ineens zo voor me zie nu. En ik maar denken dat woefje altijd zo braaf om me heen mee liep. Nou nee dus. Ukkie doet het prima, en loopt dapper voor me uit en slingert van links naar rechts maar is toch wel steeds een beetje in zicht. Ik vind dat ze het echt heel goed doet.

Als we bij de parkeerplaats van High Newton komen, wil ik aanvankelijk via het strand verder lopen, maar dat kan niet zie ik. Terug en verder via de duinen dan maar!

Na de duinen komt er even een modderig pad richting Low Newton. Het valt me enorm mee dit jaar want ik heb er wel eens scheldend en glijdend gestaan! Nu kan ik er prima overheen maar ik had beter de Mafate Speed aan kunnen trekken dan de Challenger besef ik nu. De Challenger is prima voor weiland en voor ons landje maar minder voor hier. Al snel ben ik bij Low Newton. Ik besluit een klein stukje om te lopen zodat ik net Dunstanburgh Castle kan zien liggen. Dat lijkt me ver genoeg voor het eerste rondje zo met ukkie.

Het is niet zo goed te zien maar Dunstanburgh Castle ligt op deze foto in de verte. Ik hoop dat ik die route binnenkort ook nog kan doen! We keren weer om en via het stuk weiland waar nu gelukkig geen schapen staan en de zendmast lopen we weer terug richting High Newton en daarna naar Beadnell terug.

Dat stukje duinen is echt fraai zo langs de zee. Ineens zie ik Fleur geinteresseerd bij de klif kijken. Ik roep een beetje angstig dat ze snel moet komen, wat ze dan ook keurig doet. Blijkbaar voelt ze toch wel dat ik het meen en komt braaf aanhobbelen. Even aanlijnen dan maar. Kijken mag, eraf vallen niet.

Als het weer veilig is, mag ze weer lekker los en rent ze door het hoge gras. Dat is heel scherp en ik herinner me dat ik wel eens bezorgd was voor de ogen van wafje!

Bij de parkeerplaats van High Newton gaan we nu wel richting het strand want terug kan het wel. Op deze manier hebben we mooi een verschillend stukje nu voor de terugweg. Fleur vindt het hartstikke leuk op het strand volgens mij. Gelukkig wil ze ook wel wat water drinken dus dat leert ze blijkbaar inmiddels ook wel.

Na het watertje pakt ze blij mijn hand en loopt zo verder. Wafje deed dat ook wel eens maar zij kon niet zo makkelijk bij mijn hand omdat ze kleiner was. Kennelijk vindt Fleur alles leuk nu en is een beetje opgewonden. Gek beest. We hobbelen verder over het strand. Er staat best nog wat wind maar het is prima te doen en we hebben lekker de wind in de rug op de terugweg dus dat scheelt een heleboel. Inmiddels lopen we weer richting Long Nanny waar in de zomer de Little Terns broeden. Nu broedt er niks maar er zitten wel heel veel vogels en natuurlijk gaat Fleur nu wel overal achteraan ineens. Ik roep en fluit en lijn haar toch maar evan aan want dit is een beetje gek zo al die opvliegende vogels en ik wil het gewoon niet hebben.

Daarna hobbelen we weer de lange houten brug over. Ik kom nog een korthaar Vizsla tegen die blijft blaffen maar ukkie reageert er niet op en loopt braaf mee. Na de brug pakken we het pad door de duinen terug naar de parkeerplaats. Ze heeft het onwijs goed gedaan en volgens mij vond ze het ook heel leuk. Op naar de volgende runs!

* 11,5 km

februari 141 km – 2020 totaal 262 km

28.02.2020 – seahouses countryroads – 8,5 km

Inmiddels zijn we weer in Seahouses. Daar was ik 4 jaar geleden voor het laatst dus het is echt al lang geleden. Ik heb hier heel wat kilometers op de teller gezet. Ik liep hier ook over de weg mijn langste afstand tot nu toe, 62 km. Daarvan liep Ziva een heel groot stuk mee. Ook liep ik hier tweemaal een georganiseerde ultra. Eigenlijk zou ik in 2021 wel weer die ultra willen lopen. Meteen een mooi doel om naartoe te trainen! In die jaren (2015) liep ik nog 4.000 km per jaar. Daar steekt 2018 en 2019 maar schriel bij af met nog niet eens de helft op de teller. Maar we zijn weer vol goede moed nu en met een jonkie die ook er wel even tegen kan, moet er wel iets gaan lukken qua afstand en avonturen denk ik. Vandaag starten we even zonder ukkie omdat we gisteren zijn aangekomen en vanmorgen al met haar gewandeld hebben waarbij zij als een idioot aan het rondrennen was op het strand. Dat lijkt ze wel leuk te vinden dus mijn eerste rondje is straks via Beadnell als ik met haar op pad ga. Strand en duinen dan dus ik ben benieuwd.

Als we ukkie thuis hebben verzorgd, haalt S. de fiets op uit de schuur. We hebben maar liefst 3 fietsen mee omdat we willen proberen ook een 2 daagse tocht te fietsen. Nummer 3 was de MTB zodat S. een beetje mee kan fietsen op een relatief lichte en goede fiets. We kiezen het bekende rondje rond de cottage. Ik ben benieuwd of ik het nog kan en hoe lang ik daar nou over ga doen. Het is een lastig rondje en voor mij is het continu lopen alweer een uitdaging. Wat ben ik blij dat ik Evy netjes heb afgerond! Natuurlijk ben ik weer veel te warm gekleed en gelukkig kan S. mijn giletje aannemen. Dat loopt al een stuk beter. Koud is het niet alleen wat winderig.

Het lopen gaat best aardig maar echt makkelijk is het niet. De weg golft een beetje op en neer maar het gaat redelijk goed. We lopen naar de farm aan verderop en slaan rechtsaf. Overal staan sneeuwklokjes. Die gaan we uitgraven als polletje als we weg gaan. Lekker sterke bloemies. Al snel doemt in de verte het kasteel op en rechts zien we al de Farne Islands liggen. Het blijft echt een mooi rondje. Apart om hier weer te zijn. Wel gek zo zonder Ziva, dat dan weer wel. Jonge Ziva ging op deze rondjes altijd mee. Later niet meer omdat ze de weg eigenlijk nooit leuk vond en ik haar dan liever spaarde voor langere onverharde stukken. Grappig dat je je dan realiseert dat er echt een verschil was tussen jonge ziva en oudere ziva.

S. worstelt zich moedig over alle heuveltjes. Het is toch wel lekker om er zo even uit te zijn. Eigenlijk heb je nooit zin aan het begin maar het is toch wel fijn zo buiten.

Ik hobbel ondertussen vrolijk door. Ik ben niet eens ontevreden eigenlijk. Hoe snel zou ik het nu kunnen doen als ik me even uit de naad zou lopen op dit stukje? Dat deed ik wel eens als een soort testje dus dit jaar moet ik dat ook een keer proberen als het weer geschikt(er) is.

We genieten van de vogeltjes in de heggen, het uitzicht om ons heen en het weer. Na de run zetten we de fiets weer in de schuur en gaan lekker ontbijten in de cottage.

Op naar de volgende run en dan met ukkie!

* 8,5 km

februari 129 km – 2020 totaal 251 km

25.02.2020 – hulshorst – 9,5 km

Vandaag ga ik nog een keer met Fleur op stap voor een runnetje. We gaan weer direct op pad dus kleding aan, tuigje om en eerst wandelen om alles even te doen. Daarna start ik mijn klok en start de run terwijl Fleur nog een deel los met me mee hobbelt. Over het fietspad, rechtsaf richting het spoor en richting de parkeerplaats. Deze keer gelukkig geen keiharde regen zoals eerder en deze keer stap ik dus ook nergens in een plas gelukkig. Het bos is aardig opgedroogd en het lopen gaat prima. Volgens mij gaat het ook steeds beter en zal ik straks ook niet meer zo krampachtig haar links bij me hoeven te houden. Als ze eenmaal snapt dat ze bij me moet blijven maar dat het ook prima is om een halve meter voor me te lopen zonder te trekken dan gaat het goed komen. Ik ben benieuwd hoe het straks in de UK gaat en hoe het gaat als we weer thuis zijn en ze wel vaker aan de riem zal moeten. Voor nu is het best zo maar lekker los is ook voor mij op zich natuurlijk fijner.

Omdat het bos enorm is opgedroogd, gaat het lopen prima en besluit ik gewoon de route te nemen die ik ook altijd met Zivaatje nam dus niet naar het fietspad zoals eergisteren maar rechtsaf een smaller paadje op, extra lusje en dan terug over het bredere pad waar we vorig jaar aan zwarte spechten hebben gezien en gehoord. Tot mijn verrassing is er enorm gekapt langs het brede pad. Ik weet eigenlijk niet wat ik zie. Waar is dat nou toch voor nodig? Dit is toch geen produktiebos zoals bij ons? Ik snap er niks van. Gelukkig heb ik het niet meegekregen. Het ligt er nu en dat is het denk ik want het broedseizoen begint al bijna!

Omdat ik geen zin heb in bergen zand in huis stoppen we niet meer bij de zandverstuiving maar hobbelen lekker door naar huis. Na ruim 9.5 km staan we weer voor de deur. Nu eten misschien?

* 9,5 km

februari 120 km – 2020 totaal 242 km

23.02.2020 – hulshorst – 10 km

Gisteren heb ik 4 kilometer gewandeld met Fleur. Het regende hard en daarna ben ik aan het werk gegaan en ben ik niet meer gestart. Dat moet dus anders en daarom besluit ik vandaag meteen in mijn renkleding naar buiten te gaan. Fleur heeft haar tuigje dus ook al om. Zo deed ik dat immers ook altijd met Ziva! Geen gedoe, even wandelen en daarna op pad. Er is wel een verschil want Fleur zit aan de riem en moet leren dat er verschil is tussen wandelen en hardlopen en Ziva kon dus gewoon plassen en poepen tijdens mijn run terwijl Fleur dat allemaal van te voren moet doen. Maar daarom wandel ik eerst met haar en als ze alles gedaan heeft, start ik mijn run en loopt zij nog even los met me mee omdat ik van plan ben om over het spoor te gaan en via de vrachtwagen parkeerplaats over te steken naar het bos. Zo gezegd zo gedaan. Het regent echt keihard maar ik heb mijn petje op dus dat komt wel goed. Langs het fietspad zie ik boomschuim. Dat verrast me want het is niet echt koud. Mooi is het wel.

Ik loop het fietspad af en ga daarna richting spoor. Daar lijn ik Fleurtje aan en we steken over richting het restaurant. Het is nog gesloten maar gelukkig is het hek wel open onder de snelweg door. Bij de parkeerplaats stap ik in een diepe plas en sta tot boven mijn enkel in het water. Ik hoef dus nu niet meer op te letten voor de plassen, dat scheelt. Het is echt lang geleden dat het zo regende onderweg en ik moet er ook weer even aan wennen. Fleur vindt het ook niet echt leuk. Zo zie je maar dat ik eigenlijk weinig echt in de regen loop.

We hobbelen over het pad dat ik altijd met Ziva liep. Dit is dus nieuw voor Fleur. Ik probeer een beetje om de plassen heen te lopen omdat je niet kunt zien waar je doorheen dendert anders. Fleur wil ook niet door de plassen. Watje. Ze schudt zich vaak uit en vindt de regen maar niks. Had ze iets aan gemoeten? Ze heeft veel minder haar dan Ziva en is echt nat.

Omdat het echt niet leuk lopen is met de plassen overal loop ik weer terug naar het fietspad en loop over het pad terug naar huis. Het is wat verder dan we gewend zijn zo samen maar het gaat goed. Na bijna 10 km staan we weer voor de deur. Het langste rondje voor Fleur tot nu toe. Ze is wel erg nat geworden en heeft in de tuin een zachte drol. Mmmm even nadenken wat we een volgende keer doen met dit soort weer. In ieder geval zijn we over de 100 km voor deze maand. Ook weer leuk want de afgelopen maanden was het natuurlijk niks. Misschien helpt het ook om meteen op pad te gaan en niet eerst naar huis. Deze week immers al 2 keer niet meer op pad gegaan na thuiskomst!

februari 110 km – 2020 totaal 232 km

20.02.2020 – hulshorst – 7 km

Gisteren heb ik met Fleur gelopen en vandaag ga ik op pad voor een kort rondje in mijn eentje. Ik heb weinig zin en ik heb ook weinig tijd omdat het vandaag een wisseldag is maar ik ga toch even lopen. Al loop ik maar 2 kilometer! Ik wande eerst uitgebreid met Fleur en vertrek daarna. Ik kies voor een kort rondje via Onder de Bos en weer terug over de brandsweg. Daarbij loop ik langs de boerderij verderop die vorige week is afgebrand. Het is een triest gezicht. Totaal zwart geblakerd en alles ingestort. Het rondje gaat tamelijk moeizaam. Ik loop uiteindelijk een 4 km rondje continu maar ben verrast dat het zo rottig gaat. Misschien toch weer moe. Ik ben om 9.40 thuis en meteen als ik binnenstap klinkt de whatsapp en lees ik dat de dames in het huisje rond 10 uur willen vertrekken (in plaats van 10.30) dus ik haast me rot en trek een schone trui aan en ben weer weg. Aan de slag dan maar weer!

februari 97 km – 2020 totaal 222 km

19.02.2020 – hulshorst- 8 km

Vandaag is het mooi weer. Eergisteren zou ik gaan lopen maar toen heb ik alleen 3 km gewandeld met Fleur in de ochtend en ben niet meer op pad gegaan. Ik weet eigenlijk niet meer waarom maar het kwam er blijkbaar niet van. Maar vandaag wandel ik met Fleur en ga daarna naar huis om haar het tuigje aan te doen en om zelf mijn shirtje aan te trekken. Daarna gaan we op pad voor onze run. Ik loop weer op 5/45 en dat bevalt tot nu toe prima. Ze gaat het steeds beter doen maar eigenlijk moet ze leren om in een rustige draf te gaan en niet in die telgang te blijven stappen. Grrrr zo is er elke keer wel wat. Misschien wil ik ook wel de Vario 6 lijn bij het ezydog tuigje hebben. Ik gebruik nu de dikke normale hondenriem en die heeft 1 ringetje voor een andere lengte. De vario 6 heeft meer ringen en is dus handiger denk ik. Helaas lukt dat niet meer voor vertrek naar de UK maar ik hoop dat ze daar ook lekker los kan meelopen. Daar leert ze ook weer van natuurlijk en het is voor mij ook best prettig. In ieder geval lopen we vandaag het gewone rondje en we komen niks leuks tegen. Er gebeurt ook niks eigenlijk dus we lopen ons rondje en spelen daarna even op de zandverstuiving. Het waait nog steeds hard dus ik krijg het al snel koud en na het spelletje gaan we weer op huis aan.

februari 90 km – 2020 totaal 215 km

16.02.2020 – hulshorst – 9 km

Vandaag waait het hard en het regent aanvankelijk ook als ik vertrek. We besluiten daarom dat S. niet meegaat maar lekker binnen blijft met Fleurtje. Ik trek deze keer wel een dun shirt aan want met 13 graden is het natuurlijk idioot warm. Ik vergeet helaas mijn Naqi creme op te smeren en dus kom ik idioot rood terug. Ik merk echt het verschil dus na de run bestel ik nog wat erbij om bijvoorbeeld ook in de fietstas er eentje te hebben. Ik moet dat gewoon altijd even opsmeren dat is duidelijk. Ik wandel uitgebreid met Fleur en kom pas na ruim 3 kilometer thuis. Daarna vertrek ik voor een continu rondje. Ik wil 30 minuten lopen maar maak er een volle 5 km van en dat gaat prima. Ik moet toch nog wat doen aan de cadans dus volgende keer als ik alleen ben maar de metronoom eens meenemen om te oefenen. ik wilde nu alles om me heen kunnen horen want het waait echt hard zo met storm Dennis dus moet ik wel opletten voor vallende takken. Vanmiddag gaan we lekker uit eten!

Misschien morgen nog een rondje met Fleur en anders dinsdag weer. Morgen een wissel op 1 dag dus wat drukker dan normaal maar dinsdag moet ik in de vroege ochtend al naar Amersfoort. Even kijken dus hoe alles loopt!

februari 80 km – 2020 totaal 205 km

14.02.2020 – hulshorst – 13 km

Vandaag gaat S. mee met Fleurtje in de kar. Ik heb natuurlijk weer eerst gewandeld met Fleur en nu gaan we samen op stap. We waren al vertrokken maar ik ga toch nog terug naar huis om de Naqi sport protector op mijn gezicht te smeren. Dat is een nieuw goedje dat ik al een paar keer gebruikt heb op mijn gezicht nadat ik weer zo raar reageerde op koud weer en wind. Ik merk dat het echt goed werkt dus waarom niet! Daarna gaan we alsnog op pad. Het is vandaag Valentijndag en ik kreeg een paar dagen geleden een prachtig kado: een Anafi drone. Daar moet ik dus snel mee gaan experimenteren op loopjes en op de fiets. Ben erg benieuwd wat het gaat worden want nu is de drone opvouwbaar en hoef je dus niet meer onderweg propellers op te schroeven enzo. Voorlopig doen we het nog even met de telefoon en de camera.

Voor vandaag had ik 1-2-1-2-1 kilometer bedacht om te lopen. Ik liep natuurlijk al 5, 6 (in 2×3) kilometer dus dit is een mooie opmaat naar iets langer. Met Fleur loop ik meestal 5 km omdat zij ook moet wennen hoewel we binnenkort wel wat korter kunnen wandelen en wat langer kunnen lopen denk ik. Om niet weer hetzelfde rondje te lopen, kiezen we voor een andere route. Die passen we onderweg nog een keer aan omdat het anders te kort is en dat is ook weer leuk. Richting het Veluwemeer waar we op een gegeven moment honderden vogels horen en zien opvliegen. Waarschijnlijk loopt er weer iemand door een rustgebied ofzo anders zou dit niet zo gebeuren. Wij lopen gewoon braaf over de weg dus wij zijn het niet!

Tegen het einde van de route lopen we een stukje offroad en daar is het nogal nat en modderig. Niet zo handig met de fiets en de kar maar het gaat gelukkig goed. Ik loop uiteindelijk over een pad door de weilanden en S. fietst daar even om en komt er aan het einde van het pad weer bij. Omdat we net een te lange route kozen, wordt het laatste stukje geen 1000 meter maar 2000 meter en dat is ook goed. Uiteindelijk liep ik dus 1-2-1-2-2 dus 8 kilometers. Het ging verder prima dus ik ben tevreden. Doordat ik die 30 a 32 minuten continu erin hou, gaan de kortere stukken makkelijker en kan ik op die manier beter uitbreiden qua afstand. Aan het einde laten we Fleur nog even uit de kar en wandelen met haar. Op naar de volgende run.

februari 70 km – 2020 totaal 196 km

12.02.2020 – hulshorst – 9 km

Vandaag wandel ik eerst weer met Fleur. Daarna gaan we terug naar huis. Ik trek het tuigje aan en besluit het tuigje van Ziva dan maar eens te passen op een andere instelling. Toen Ziva nog leefde, wilde ik natuurlijk niet aan dat tuigje gaan rommelen omdat het precies paste. Maar nu ze er niet meer is, kan ik eens kijken of dat kleinere maatje past bij Fleur. Ik vind het borst stuk namelijk wat aan de grote kant van het grotere tuigje. Helaas past het niet. De achterste band is echt te krap om haar lijfje. Grappig, want Fleur kan zowel het tankie aan (dat zit zelfs beter dan bij Ziva die er altijd een beetje in verdronk) en met wat fantasie ook de Cloudchaser die wel een beetje krapjes zit overigens. Maar dat mooie rode tuigje dus niet. Jammer maar helaas en ik trek het bruine tuigje weer aan en maak mezelf daarna klaar. Fleur wacht braaf bij de deur. Daarna zijn we op pad!

Ik had al een zwarte specht gehoord in het bos aan de overkant maar langs het fietspad achter het spoor hoor ik er twee heel duidelijk en nog dichtbij ook. Ik stop zelfs even om te kijken of ik er eentje zie want ik hoor zelfs roffelen. Een hele andere zwaardere roffel dan van de GBS. Er is dus een paartje denk ik! Het lopen gaat verder prima. Ze is iets onrustiger in het bos maar dat komt ook doordat er ergens auto’s staan van onderhoud. Ik denk dat er nog wat gezaagd moet worden na de storm van zondag en daar reageert ze op. Maar ze is erg braaf en het gaat goed. Aan het einde van de run kom ik op de parkeerplaats de eigenaar van een mooie duitse herder weer eens tegen en ik sta een kwartier te praten. Fleur is nog aan de riem maar gedraagt zich eigenlijk keurig ondanks de Herder die zit te zeuren in de auto. Als we afscheid nemen loop ik naar het zand in de veronderstelling dat zij naar het bos gaat maar helaas komt al snel de Herder op Fleur afgerend. Ik vind het spelen te wild en te lomp en lijn Fleur weer aan. Ik heb geen zin in een rug blessure omdat zo’n zwaar beest bovenop haar springt steeds dus het spelletje is gauw klaar. wat is dat toch voor stom gedoe steeds. Maar ze vonden elkaar wel leuk dus dat is fijn om te weten. We hobbelen rustig naar huis en daarna gaat Fleur lekker slapen.

februari 57 km – 2020 totaal 183 km

10.02.2020 – hulshorst – 7,5 km

Vandaag wandel ik eerst met Fleur. Daarna regent het zo keihard dat ik maar op de loopband mijn lesje ga doen. Ik loop les 1 van de 5-10 km van Evy Start to Run maar dat blijkt gewoon 30 minuten continu te zijn. Tijdens mijn loopband rondje zit Fleur naast de loopband toe te kijken. Ik moet wel goed in de gaten houden of ze niet ineens een pootje erop zet maar dat gebeurt gelukkig niet. Ik ben blij als ik eraf mag. De loopband is echt prima maar de band slipt een klein beetje en bonkt behoorlijk dus echt lekker loopt het niet. Misschien moet ik toch een keer een onderhoudsbeurt laten doen want het is wel erg fijn dat de band er is. Overmorgen weer lekker naar buiten!