Daily Archives: May 30, 2016

30.05.2016 – spott – 17 km

ronde 1: 8 km (weg zonder ziva)

Vandaag miezert het in de ochtend. Dat kan me op zich niets schelen maar volgens de voorspelling gaat het vanmiddag opknappen. Zodra het droog is, vertrekken S en ik dus voor een continu rondje binnen MAF zodat we later vandaag nog iets leuks kunnen doen voor en met woefje. Nadat we een spelletje gedaan hebben in de ochtend, vertrekken we voor ons rondje als het droog is. Het is eigenlijk best lekker buiten maar het ziet er mistig uit.

Ik kies voor het korte rondje via het Ford. Ik ga dat helemaal binnen MAF proberen, dus ook op de eerste helling. Dat lukt net niet, ik kom op 140 uit maar het is erg netjes en zeker na de HM van gisteren waar ik een prachtig tempo liep (en een PB). Nog steeds blij mee dus ik ben benieuwd wat deze ronde me gaat brengen en of het lukt.

Na de heuvel loop ik rustig door. Een beetje dalen naar Little Spott en daarna weer op en neer over de golvende weg richting de punt. Op die manier loop ik een vergelijkbaar rondje met vorige week en ik klok af op een keurige 6.32 min/km binnen MAF. Dik tevreden dus!

Daarna gaan we weer op de terugweg via de kloterig heuvel richting een boerderij. Dat valt even niet mee maar ik heb 139 nu als maximale hartslag en dat vind ik helemaal prima. Daarna zijn we er al bijna en we lopen via het mooie pad weer naar de Canongate. Rondje van 8 km gedaan op mooie hartslag met mooi tempo. Op naar het volgende rondje maar weer en laat het zonnetje maar weer gaan schijnen!

gegevens:

* 10 graden – mistig
* lap: 4.500 mtr – pace 6.34 min/km – HS 128 (140)

mei 364 km – 2016 totaal 1.869 km

pure flow – 439 km
pure grit – 35 km
gel-lyte 33 – 25 km

ronde 2: 9 km (doon hill met woefje)

Het weer is aardig opgeknapt vanmiddag en we gaan nog even lekker met woef op stap voor een rondje. Deze keer kiezen we voor Doon Hill, zodat we niet met de fiets op de auto eerst op stap hoeven. Vorig jaar hebben we dat enkele keren gedaan als avond rondje en dat beviel eigenlijk altijd prima. Helaas moeten we daarvoor wel eerst even een flinke heuvel beklimmen die fietsend niet te doen is en die ik altijd gebruik als warming up. S. heeft meteen de pest in!

Ik ben vreselijk kinderachtig want ik lig dus in een deuk. Maar S. is ook zo aan het schelden op de route…..Terwijl het uitzicht achter ons toch echt prachtig is. Ook een mooi excuus om even achterom te kijken en stil te staan (om uit te puffen van de klim). Maar nee…. S. blijft verbeten de fiets omhoog duwen. Volgende keer gaat het vast beter.

Na de klim kunnen we lekker naar beneden en lopen we ook weer langs de mooie blauwe Bluebells. We slaan linksaf bij een cottage die momenteel gerenoveerd wordt. Die ligt prachtig dus ik ben erg benieuwd hoe da er straks uit zal zien. Vanaf daar is de route verder offroad. Maar ook dat is weer niet goed, want nu wordt de fiets weer vies…. En is het een klote pad…. Nou ja, er deugt dus deze keer niet veel aan de route. En het wordt ook nog steeds warmer natuurlijk en het zonnetje komt er ook lekker bij. Ik ben daar wel blij mee. Straks lekker nog even buiten zitten!

Ik loop door tot een rondje van 4.500 maar ik vind het ook niet makkelijk allemaal. Het is warm en met de rugzak op mijn nek voelt het allemaal best zwaar. Misschien merk ik nu toch iets van gisteren (en vanmorgen?). Geen idee. Maar eerst moeten we nog even terug. We laten Doon Hill voor wat het is want er is eigenlijk niks te zien en slaan rechtsaf het weiland in.

Kan er nog een lachje af?

Weer omhoog. Ik loop eerst veel te sloom en uiteindelijk zeg ik tegen mezelf dat het makkelijker klimt met wat tempo en dat klopt dus ook. Eindelijk ben ik boven en daarna kunnen we weer rechtsaf richting Spott Farm. Helaas geen dieren deze keer.

Het laatste stuk is weer erg mooi met al die gele velden. Mooi is het wel! De zon is er nu volop bij dus dat is heerlijk. S. wil eigenlijk alleen maar terug. Wil ook niet meer lekker in het veld even zitten (want we zijn toch bijna thuis).

We lopen dus maar snel terug naar huis. Ik duw het laatste stukje de fiets dan maar en na 9 km staan we weer voor de deur. Dit rondje was niet echt een succes geloof ik. Morgen maar iets anders proberen!

Tot overmaat van ramp moet S. ook nog de rode modder van zijn fiets halen….. Terwijl ik lekker ga koken, gaat hij dat dan maar doen…. Daarna gaan we heerlijk in het zonnetje zitten en in de avond gaan we wandelen met woefje.

Toch een mooi dagtotaal van 17 km voor vandaag. Even bedenken wat we morgen gaan lopen. Woensdag gaan we met de fiets op fietstocht als het goed is!