28.12.2015 – sandpit – 15 km

Vandaag gaan we op pad voor een rondje door het bos. Het is droog maar winderig en we verwachten wel dat het gaat waaien. Geen weer voor de Glen of voor een andere open route. Op ons lijstje staat eigenlijk nog Glen Etive waar we een mooie dag voor nodig hebben en Glen Orchy waar het niet veel uitmaakt omdat het toch door de bomen is zonder uitzichten. Maar voor vandaag dus een kort maar vrij zwaar rondje door de Sandpit met twee lusjes. Normaal gebruik ik het rondje zonder de lusjes als temporondje en dat wil ik dit jaar ook nog doen. Maar dan niet met rugzak en al helemaal niet met veel te warme kleding zoals vandaag…..Ik had even niet gezien dat het 13 graden was en aangezien het gisteren 3 graden was, had ik dat ook niet zo verwacht eigenlijk. Maar goed… vol goede zin gingen we dus vandaag op pad voor ons rondje. Wafje kreeg per ongeluk dus ook haar cloudchaser aan wat te warm was maar we hebben dat allemaal onderweg uitgetrokken en ook ik deed halverwege iets anders aan nadat ik het eerste stuk als stoomkip had gelopen in mijn stoomzak…..

Het begin loopt even op en neer en ik was benieuwd hoe dat zou gaan met mijn te warme kleding en de zware rugzak. Maar tot mijn verrassing was ik vrij snel boven en nog zonder problemen ook. Het stelt allemaal niet zoveel voor want het is geen enorme klim maar het is voor ons laaglanders toch net even iets anders dan een biljartlaken en na de hoogtemeters van gisteren voel je dat toch wel (had ik gedacht). Maar blijkbaar niet, of hebben de 4.000 loopkilometers van dit jaar me een stuk sterker gemaakt want ik kon zo doorlopen. Ook S kwam prima boven op zijn fietsje!

Na ruim 4 kilometer sloegen we rechtsaf voor het eerste extra lusje. Aanvankelijk lopen we per ongeluk verkeerd maar al snel zitten we weer op de juiste route. Jammer, want het was wel een aardig pad eigenlijk.

Het lusje is een beetje veel stijgen en ik had er al snel genoeg van eerlijk gezegd. Beetje lopen, beetje lopen en nog een beetje lopen maar uitzicht ho maar….. Je wordt dus niet eens beloond met een mooi uitzicht hier. Grrrrr.

Uiteindelijk zit het lusje er weer op en kunnen we lekker naar beneden denderen richting de parkeerplaats en de auto. Gauw mijn jasje wisselen voor de aeroloft en hopen dat mijn natte armen niet voor problemen zorgen onderweg nu. Er staat best wat wind hoewel je daar niet veel last van hebt tussen de bomen.

We lopen over de weg terug en slaan linksaf richting de kennels. Ik weet nog wel hoe verrast ik vorig jaar was dat de kennels zo ontzettend ver van de weg af liggen. Het gebied waar we nu doorheen lopen is heel anders dan je zou verwachten. We zien voor het eerst de achterkant van een mooi huis dat vorig jaar te koop stond en waar we wel hebberig van werden. Mooie plek! Daarna gaan we door een gebied dat lijkt op de Glen hier. Beetje open en uiteindelijk uitzicht op het meer. Erg mooi maar helaas is het weer niet fraai want het is niet helder (maar nog wel droog).

Hoewel deze tweede lus in mijn herinnering vlak was, was dat natuurlijk niet zo maar doordat het toen nieuw was, is het me niet zo opgevallen eigenlijk. Nu viel het ook allemaal mee maar aan het einde, op weg naar de auto had ik er langzamerhand wel een beetje genoeg van. Rollende stenen….hellingen….Kom maar op met die parkeerplaats nu. Na 15 km klokken we af.

Dit rondje bracht het jaartotaal over de 4.000 kilometers. Geen doel maar toch wel een heel eind! Kom maar op met de volgende kilometers dan.

We maken wafje schoon en rijden naar huis. Op dat moment begint het keihard te regenen dus we zijn net op tijd!