21.11.2015 – sauerland – dag 4 – 12 km

Vandaag helaas de laatste dag hier in het Sauerland. Het heeft mijn longen zeker veel goed gedaan dus dat is prettig. We willen vanmorgen nog een stukje lopen na het ontbijt en daarna omkleden en vertrekken richting Roermond. Het plan is om eerst naar het outlet centre daar te gaan, en dan door te rijden naar het hotel waar we zullen slapen omdat we morgen richting Aken gaan. Dit is een beetje last minute besloten, omdat het zinloos en vermoeiend is om eerst terug naar huis te rijden en dan zondag weer richting Duitsland te rijden. Aanvankelijk was het plan om de nieuwe tent (parula 2) uit te proberen en had ik al een geopende camping gevonden in Vijlen, maar omdat de voorspellingen zo slecht waren, hebben we toch gekozen voor een (luxe) hotel met een arrangement met diner. We wilden dus niet al te laat bij dat hotel aankomen en ook nog wat tijd overhouden voor de outlet.

We waren dus klokslag 8 uur bij het restaurant voor het ontbijt. De deur was maar net open gedaan! Daarna snel wat ontbeten en terug naar de kamer waar we ons hebben omgekleed voor de run. Alles al in de auto geladen zodat we ons in het toilet beneden konden omkleden voor vertrek.

Grappig genoeg had het gevroren vannacht, dus de voorspelling van koud weer was wel uitgekomen in ieder geval. Op de auto lag een laagje ijsregen.

Het was best fris buiten zo met de eerste vorst en ik was blij met mijn handschoenen en hoofdbandje!

Omdat we natuurlijk steeds wat hoger kwamen vanaf het hotel tijdens het klimmen nar de start, zagen we dat er toch echt op de bomen een heel dun laagje poedersneeuw lag. Wat gaaf! Zo’n mooie afsluiting. Mooie ochtend met een beetje sneeuw! Op deze manier hebben we dus alles gehad qua weer. Zon, regen, somber en nu dit!

We genoten echt volop want het was zo mooi en het werd ook steeds mooier zo hogerop en in het bos.

We zen bewust voor de blauwe route omdat het niet zoveel tijd zou kosten en we de route ook al kenden. Daar hadden we geen moment spijt van, want op het klimmetje lag echte sneeuw en dat was prachtig om te zien natuurlijk!

Veel te snel waren we weer bij de start en we besloten om simpelweg het rondje nogmaals te doen. Je ziet toch elke keer weer wat anders op zo’n ronde! Gek genoeg betrok het ineens en ging het ook nog sneeuwen. Aanvankelijk hele lichte motsneeuw maar na dat klimmetje toch echte sneeuw met vlokjes. Op de eerste ronde scheen de zon nog notabene die al heel wat sneeuw had doen smelten. Het was wel leuk want nat word je niet echt van sneeuw!

Na het stukje wat hogerop, gingen we alweer naar beneden richting de start (tevens einde voor deze trip). Het was echt super mooi en we voelden ons helemaal blij van dit runnetje.

Nog even een mooi doorkijkje en dat was het dan helaas. Na ruim 12 km stonden we weer bij de auto na deze laatste ronde.

Nu dus even snel omkleden en op weg dan maar! De auto op het dak, alles in de auto en huppekee. Zo jammer! Inmiddels scheen de zon alweer en was de sneeuw bij het hotel alweer weg. Later zouden we onderweg zien dat er in Winterberg best wat gevallen was blijkbaar, want de auto’s daar hadden echt een laag op het dak en de kap. Wij hadden gelukkig nergens last van.

Na een kleine drie uur rijden, kwamen we bij het outlet centre aan. Daar hebben we gezocht naar warme onderkleding voor S. (gevonden bij Falke) en heb ik even gekeken bij Nike. Daar vond ik een erg mooi running jack dat normaal idioot geprijsd zou zijn (ruim 400 euro). Te achterlijk. Overigens was het nog steeds niet goedkoop in de outlet maar ik ben erg benieuwd of het iets is (wind en regen en reflectie ook al heb ik dat niet echt nodig). Ook een heerlijk zacht shirtje met een mooi patroon dat je ook normaal of in de tent zou kunnen dragen.

Daarna gingen we op weg naar het hotel waar we geboekt hadden. Dat bleek inderdaad een hele mooie plek waar we in het kasteel heerlijk hebben gegeten. Een zeer geslaagd einde van een gezellige trip pardon… bootcamp). Volgens plan gaan we maandag nog lopen rond Aken en hebben we precies 100 km gelopen de afgelopen dagen. Best aardig wat!

Op naar de volgende run. Morgen komt het er niet van om te lopen vanwege de verjaardag van mijn vader. Maar dat lopen hebben we voor maandag gepland hetzij in Limburg, hetzij in het Preuswald richting drielandenpunt etc. Wordt dus vervolgd.

gegevens:

* 1 graden – lichte sneeuw