28.07.2017 – moordrecht – 31 km

Vandaag wilden we eigenlijk naar Driebergen fietsen om daar te overnachten, morgen mijn verjaardag te vieren en dan daarna weer terug rijden. Maar de voorspellingen waren erg slecht en dus hebben we daar maar van af gezien. Omdat we woensdag de nieuwe fiets gehaald hebben, zijn we wel even naar Moordrecht gefietst om bidon houders te kopen bij de grote winkel daar. Dat is net een lekker stukje om toch even te fietsen. Ik fietste dat in april ook even op de Editor voor een zadel ruil.

In de winkel hebben we verschillende kleuren bij de fiets bekeken en uiteindelijk kozen we voor een mooie rode die goed paste bij de rode S op het frame. Net een leuk accent. Helaas was er maar eentje en dus namen we die niet maar bestelden er twee online bij een andere winkel. Het passen van een fietsbroek in de sale was ook al geen succes en uiteindelijk vertrokken we alleen met een tubetje montagepasta. De pedalen van alle fietsen moeten weer even opnieuw erop gezet worden omdat we 1 pedaal met geen mogelijkheid van de oude Santos kregen! Dat moeten we dus niet nog een keer hebben bij een andere fiets.

Toen we wilden gaan afrekenen kletterde de regen tegen de ramen van de winkel. Noodweer maar gelukkig heel kort want toen we opstapten was het alweer droog. Onze zadels waren wel erg nat maar nu kon ik mooi kijken of het nieuwste Brooks zadel de C17 een beetje goed hield in de regen. De leren zadels kunnen er niet tegen en geven ook meteen af. Vandaar dat op deze nieuwe fiets een mooie C17 gemonteerd zit.

Ik zat verder prima op de fiets en het fietsen ging ook prima. Op de terugweg reden we nog even langs de kalfjes maar er was nog geen nummer 3. Terwijl we staan te kijken, doe ik even de Teasi op het stuur en verbind het kabeltje met de Cycle2Charge die op de nieuwe fiets zit. Dat is een USB poort die geintegreerd zit in de stuurpen en gevoed wordt door de naaf die ook de verlichting aanstuurt. Prachtig systeem en ik ben dus benieuwd of het werkt. Aanvankelijk niet. Ik zie geen enkel teken dat de Teasi wordt opgeladen en ik ben heel teleurgesteld. Terwijl ik fiets, zet ik de setting van de koplamp van 1 naar S (sensor) en dan zie ik ineens dat de Teasi wel wordt geladen. Blijkbaar is dat wel de goede stand en nu werkt het. Ideaal want zo maak je dus zelf genoeg stroom om een powerbank of navigatie toestel of telefoon op te laden!

Op naar een volgende rit. Ik hoop dat we nog wel een uurtje kunnen fietsen zo de komende dagen even tussen het opruimen en schoonmaken en schilderen door.

Gegevens:

* rij tijd 1 uur 32 minuten
* snelheid 20,4 km/uur (max 38,2)