31.03.2017 – moordrecht – 31 km (C)

Vanmorgen heb ik eerst twee uur in de tuin gewerkt en daarna heb ik een klein stukje met wafje en S. gelopen. Dat stelde niet zoveel voor maar ik kwam ook voor geen meter vooruit eigenlijk. We willen even naar de fietsenwinkel in Moordrecht om de aankoop van het leenzadel af te handelen en naar onze (in Duitsland gekochte) dragers en spatborden te laten kijken. Ik besluit op de fiets te gaan zodat ik ook even een stukje gefietst heb vandaag. Als ik vertrek, merk ik dat de wind richting Moordrecht staat, dus ik besluit de langste weg als heenweg te rijden en dus te starten over de dijk. Dat gaat heerlijk en ik haal iedereen razendsnel in. Ze denken vast dat die dikke naaf een motortje is. Ik fiets over de dijk, richting Moordrecht en kies voor de dijk bovenlangs omdat ik de vorige keer verkeerd reed naar de GPS winkel. Ik moet naar de kerk tegenover het voetveertje en dat weet ik via de dijk bovenlangs natuurlijk te vinden. Ik klim dus even omhoog en als ik later verder rijd, zie ik dat ik de vorige keer inderdaad veel verder had moeten rijden. Ik snap nu waarom ik zo ben gaan dwalen. Al snel zie ik de kerk en ik sla linksaf. Ik ken de weg nu van de vorige keer dus ik kan weer flink vaart maken. Even door het dorpje, en dan weer rechtdoor langs de weg. Bij de rotonde linksaf en dan ben ik alweer bijna bij de spoorweg overgang. De vorige keer reed ik hier dus verkeerd maar ik weet nu de weg. Het is een leuk rondje en het gaat nog steeds wel aardig rap. Ik denk dat ik wel met gemiddeld 29 km/uur aan zal kunnen komen. De wind staat nog steeds prima dus ik scheur langs de weg verder naar het industrieterrein waar de winkel ligt. Na 17 km sta ik daar voor de deur. Als ik mijn fietsje aan het vastzetten ben, komt S. net aanrijden met de auto. Ik trek gauw even mijn lange broek aan over mijn 3/4 fietsbroek. Ik reed vandaag zelfs met blote armen! Grappig genoeg is de zeem van de Odlo broek echt veel prettiger dan de Sugoi.

We worden nog aangesproken door iemand die vraagt of dit de Editor is en hij vraagt of hij even op mijn fiets een rondje mag rijden omdat de 58 niet meer in de winkel is om op te rijden. Ha! Nee die heb ik natuurlijk. Blijkbaar is het proefmodel waar ik drie weken geleden op reed inmiddels ook verkocht.

Uiteindelijk kunnen we dan eindelijk naar binnen. Ik handel eerst het zadel af met ene Theo die ons de vorige keer het zadel zo mee gegeven heeft. Hij weet er niets meer van en is verrast dat we het zadel zo meegenomen hebben zonder te betalen. Als we niet terug gegaan waren, had hij het nooit meer geweten. Maar zo zijn we natuurlijk niet en aangezien ik al weet dat het zadel helemaal niet meer op voorraad is in de winkel en al in de aanbieding was, betaal ik er uiteindelijk 20 euro voor.

Met de dragers en spatbordjes komen we niet veel verder. Daar moeten we dus zelf nog even mee aan de slag. Later baal ik ervan dat we niet de doggyride adapter eraf hebben laten halen om de standaard erop te zetten. Ik heb niets aan de adapter als de standaard er niet op kan en ik denk niet dat ik de doggyride ooit aan deze fiets hang. Dan kan ik beter de Fuji pakken dus dat moet nog worden omgewisseld. Niet zo handig allemaal.

Ik kijk nog even naar kleding maar de uitverkoop lange broek hangt er niet meer. S. koopt nog wel een goede bril waar ook blanke glazen in kunnen voor de schemering en daarna gaan we weer op pad. Hij met de auto en ik besluit – ondanks de tegenwind die ik nu ga hebben – met de fiets terug te gaan. Dat gaat een stukje langzamer maar ik doe mijn best om nog een beetje door te trappen maar maak het niet te gek. Ik heb ook vandaag nog bijna niets gegeten en inmiddels is het 14.30 en merk ik dat wel zo op mijn fietsje.

Na 14 km sta ik weer voor de deur. S. is al thuis en wandelt een stukje met wafje. Vandaag toch lekker 31 km gefietst en dat is het langste rondje tot nu toe met het nieuwe fietsje. Het rijdt lekker!

Gegevens:

* wind: 21 km/uur Z
* snelheid 25,1 km/uur (heenweg 29 km/uur – terugweg 22 km/uur)