24.07.2016 – garderen – 32 km

Gisteren heb ik al 77 km gefietst naar Laren en hebben we in de avond een klein stukje door het bos gelopen. Tussendoor hebben we een lekker ijsje gegeten en wat geluierd bij de tenten. Dat was eigenlijk wel heel ontspannen zo. Vannacht heb ik redelijk goed geslapen ondanks de rotherrie van muziek elders. Dat was goed te horen maar blijkbaar was ik moe want ik ben gewoon in slaap gevallen. Toen ik in de nacht even naar het toilet ging, was alles heerlijk stil en vredig. Dat is dan eigenlijk zo fijn. Ook in de ochtend was het vanmorgen heel stil. Ik lag gewoon te luisteren naar de vogeltjes rond de tent en genoot van mijn slapende woefje.

Eigenlijk komen we bijzonder laat pas op gang. S. sliep blijkbaar tot 07.00 uur en rond 7.30 komen we langzaam in beweging. Omdat waf zo diep lag te slapen, heb ik haar nog geen eten gegeven en dat doe ik dus rond 7.30 pas. Daarna kruipen wij ook uit onze tentjes en gaan ons even opfrissen en laten woef even kort uit.

Daarna gaan we eens bedenken wat we willen eten als ontbijt. Ik heb scrambled egg meegenomen en een chocolate/strawberry ontbijt van Lyo. het ei ontbijt is goed, dat weten we al maar ik ben benieuwd of dat andere ook iets is omdat het ei altijd zoveel is en zo machtig is. Maar het is helaas echt niet te vreten. Die maaltijd dus niet meer, weer wat geleerd.

Na het ontbijt zijn we verschrikkelijk lui en drinken wat thee en hangen een beetje. Heerlijk zo maar de tijd tikt vrolijk weg. Om 12 uur hebben we in Hoog Soeren afgesproken met mijn ouders om mijn verjaardag vast te vieren. Zij zitten daar in een hotel en aangezien het maar 16 km is, hadden we het leuke plannetje om dat dan op de fiets te doen. nette kleding mee en dan omkleden voor de lunch als we daar zouden aankomen. Aardig idee maar de uitvoering blijkt wat te rammelen… Maar dat weten we nog niet als we in de ochtend lekker luieren en genieten van het niks doen. Het geplande korte ochtendloopje gaan we niet doen want ik heb geen zin en er is ook geen tijd voor.

Als we uiterlijk 11 uur weg willen rijden, moeten we straks ook nog wat dingen doen zoals tenten opruimen, omkleden voor de fietsrit en tassen klaarmaken en natuurlijk wafje uitlaten.

Het valt dus niet moeilijk te raden dat we een beetje (te) laat zijn met alles. Opruimen gaat langzaam omdat de auto vrij ver weg staat. Uiteindelijk stel ik voor om de doggyride naar de tenten te rijden zodat we alles in een keer naar de auto kunnen brengen. We hebben het uberhaupt allemaal niet handig ingepakt want we hadden natuurlijk gewoon twee kleinere rugzakken moeten inpakken in plaats van 1 grote waar net niet alles inpast…. Maar uiteindelijk zit alles weer in de auto en is alles opgeruimd en ben ik ook omgekleed voor de rit.

Als we bij de auto staan, zien we al dat we helemaal niet alles mee kunnen nemen naar mijn ouders. Zo hebben we een tuinkussen bij ons en de zak met tijdschriften en potjes vergeten we en passant en bedenken we pas later. We moeten dus na de rit terug met de auto als we naar huis rijden. Alleen op die manier kunnen we alles weer daar krijgen. De doos met mijn kado zit achterop mijn fiets. Dat past dan nog net erin en onze nette kleding en schoenen zit in de fietstassen bij S. achterop.

Om 11.11 vertrekken we pas maar we moeten ook woefje eerst nog even uitlaten…..

We rijden dus gewoon veel te laat weg want 16 km is op zich niet ver maar 12 uur halen we natuurlijk nooit. We rijden dus fors door op ons ritje en hebben de knooppunten nummers in ons hoofd zitten…. 58, 59, 60, 61, 2, 5 9 en dan 10. Kind kan de was doen toch? We zitten al snel op de juiste route nadat we woefje hebben uitgelaten en het is best mooi. Maar veel oog hebben we niet voor de omgeving nu.

De navigatie staat ook aan en wijst ons op een gegeven moment rechtsaf terwijl de knooppunten rechtdoor gaan. Hadden we nou maar…. We volgen de knooppunten en rijden de heide op. Mooi hoor, daar niet van.

Maar dan begint het. Het pad is op zich hard voor 1 wiel maar de wielen van de doggyride rijden dan dus over het zachte zand en dat is zwaar. Tel daarbij het warme weer op, het zonnetje dat doorbreekt en een beetje haast en….. het is ineens een afzien rondje geworden en geen leuk ritje.

ik snap niet waarom het zo ontzettend zwaar voelt. Ik fiets me werkelijk te pletter en zweet me rot. Ik wis mijn gezicht steeds af met zakdoek en heb er al twee doorheen gejaagd met mijn natte kop. Dat wordt leuk aankomen straks want ik heb mijn ogen al netjes opgemaakt. Maar we moeten door. Om 11.50 zie ik al dat we het echt nooit gaan halen en we proberen mijn ouders te bellen om te zeggen dat we later zijn. Dat lukt helaas niet en we gaan weer door.

Eindelijk zijn we na ruim 4 kilometer van die heide af en slaan we rechtsaf richting een fietspad. Maar ook daar gaat het moeizaam. Wat is dit nou? Ben ik nou zo moe? Ik trap en trap…. Dan ineens voel ik dat ik gebeten of geprikt wordt. Ik grijp in mijn shirtje en voel een beest. Shit toch geen wesp of hommel? Tussen mijn vingers zit iets groots en ik roep S. te hulp om de fiets vast te houden terwijl ik ga afstappen. Hij denkt dat ik kramp heb ofzo maar dan laat ik de grote kever zien die onder mijn onderhemd zit. Wat raar! Gelukkig gen wesp of anders steekbeest en we gaan gauw weer verder. Een stukje nog en dan linksaf richting Hoog Soeren. We steken de weg over en dan kunnen we eindelijk vaart maken. We trappen en trappen en dan ineens zitten we ruim boven de 30 kilometer per uur. Dat schiet op en ik zie dat we om 12.15 zullen aankomen. Valt me niet eens tegen eigenlijk. Tot mijn verrassing zit mijn vader buiten voor de deur van het hotel te wachten op ons en is ons aan het bellen. Mijn moeder blijkt ziek op bed te liggen en hij wachtte ons dus buiten op.

Dat is ook niet leuk!

We puffen even uit en praten even over de fietsen. Voor het eerst ziet mijn vader onze set up voor onze tochtjes. Dat was ook de bedoeling maar nu ziet mijn moeder dus niets want zij is boven op bed.

Ik ga eerst even naar boven om mijn moede gedag te zeggen en me om te kleden terwijl S. de fietsen wegzet en met mijn vader naar het terras gaat. Gelukkig is het mooi weer en kunnen we met wafje op het terras zitten. We genieten van een lekker lunch maar het is wel gek dat mijn moeder er nou niet bij is. Eerst gaan we pakjes uitpakken…..

We zitten een hele tijd op het terras en na het eten ga ik nog even terug naar mijn moeder en kleed me ook weer om.

Veel later dan gepland gaan we dus weer terug richting Garderen. Het is nog steeds warm maar de zon zit gelukkig grotendeels achter de wolken. Als we richting de heide terug rijden, zijn we in no time bij die afslag. Aha! Waar ik stond te klooien met die kever en waar het allemaal zo moeizaam ging, was het ook gewoon behoorlijk vals plat! Nu reden we zonder trappen 30 km/uur. Meteen vind ik mezelf een stuk beter als ik daar zo tegenop heb gefietst met die kar. Niet slecht. Maar nu de heide nog!

Ook dat blijkt vals plat te zijn geweest. Vandaar dat de mountainbikers die ons op de heenweg tegemoet kwamen zo keihard fietsten! het is een eitje zo terug naar Garderen.

We laten woefje natuurlijk even twee keer lekker een stukje lopen. Zij is de hele middag zo lief geweest op het terras! In Garderen zullen we haar even wat langer uitlaten maar vandaag komt ze niet helemaal aan haar trekken qua beweging denk ik.

We nemen op enkele afslagen na de heide een andere route. Omdat ik in de navigatie gewoon de eindbestemming intoetste, wordt de route meteen aangepast als we een afslag nemen. Dat is makkelijk want zo kan je gewoon een beetje op de bonnefooi fietsen maar wel de goede richting aanhouden. De route blijkt uiteindelijk niet eens langer te zijn dan de heenweg en we hebben nu toch wat andere dingen gezien.

We rijden Garderen binnen en gaan nog even op het terrasje een ijsje eten. Dat hebben we wel verdiend vind ik en dat kan ook wel na de lekkere lunch.

Als we weer bij de auto komen, ruimen we alles op en ik trek mijn buitenbroek weer aan en mijn kousen en schoenen. Mijn kuit is wel erg dik geworden van het zitten ook al had ik tijdens het eten wel degelijk een kous om. Jammer maar helaas. Vanavond de pomp er maar even omheen dan.

We rijden nog even naar Hoog Soeren terug met de auto voor de spulletjes en leveren een ijsje af bij mijn ouders waarbij we weggestuurd worden in het hotel met de hond. Achterlijk want er is niets te vinden op de website en ook niet op Tripadvisor. Als het dus geen mooi weer was geweest dan hadden we een probleem gehad tijdens de lunch. Dat honden ergens wel mogen komen is voor mij bijzonder, maar geef gewoon duidelijkheid zodat je iets kunt regelen!

Vandaag dus een ritje van 32 km gefietst. Dit weekend dus gewoon even meer dan 100 km weggereden. Dat is toch niet verkeerd.

Op naar de volgende run en rit!

Gegevens:

2 thoughts on “24.07.2016 – garderen – 32 km

1. mep

dat was wél een zondag met hindernissen, maar dat zijn toch vaak leuke herinneringen… maar het was duidelijk zeer inspannend om de doggyride door de mulle grond van het heidepad te trekken…. aan deze verjaardagsviering met gelukkig mooi weer zullen jullie vast nog vaak denken…