18.11.2015 – sauerland – dag 1 (2) – 10 km – totaal 23 km

ronde 2

Na ons dutje van vanmiddag na ons eerste rondje, gaan we op pad voor ons tweede rondje van vandaag. Dat zal niet zo lang zijn en we kiezen voor de blauwe loipe vanaf de parkeerplaats. Dat zal totaal ongeveer 8 km zijn vanaf het hotel dus dat lijkt een mooi ommetje zo voor het donker. Het is nog steeds droog dus dat is echt boffen.

Als we vanaf het hotel de weg opklauteren naar de parkeerplaats, valt dat toch weer even tegen want het is best even een stijging zo dat eerste stukje. Bovendien rollen we net uit bed dus we hebben even nodig om lekker warm te lopen.

Woef vindt het allemaal prima. Wat een verschil met vorig jaar toen ze na die operatie met de poot zat. Nu loopt ze heerlijk mee en heeft plezier voor tien. Nog geen enkel spoor van stijfheid of ongemak.

S. doet het gelukkig ook prima met het fietsje. Inmiddels is die fiets ook al op heel veel plekken geweest!

We lopen weer langs de koeien met de bellen en langs de parkeerplaats en daarna zijn we weer op weg richting het bos. Het is prachtig weer met een mooi avond zonnetje.

De blauwe route loopt eerst een beetje naar beneden, heeft daarna een scherpe bocht in de route waarna je steil omhoog gaat. Ik herinnerde me dat van vorige keren maar deze keer was ik heel verrast dat het niets voorstelde. Vooral omdat het heel kort is. Wel steil maar kort. Daar heb ik nu voldoende kracht voor, want eigenlijk merkte ik niets. Het zijn juiste de langere klimmetjes die nog wel eens een dingetje zijn. Niet zozeer korte steile. Maar S. had daar wel even moeite met de fiets vooral door de modder aan het begin waar je natuurlijk de snelheid kwijtraakt om te kunnen klimmen (overigens zou hij de laatste keer dat we deze route kiezen wel gewoon omhoog fietsen).

Omdat deze blauwe route zich weer samenvoegt bij de blauwe en de rode op ongeveer 1.500 mtr van het eindpunt, gaat het laatste stuk dus alweer heerlijk naar beneden. Dat is dus een prima rondje: kort, even klimmen en dan weer heerlijk dalen. Daar kom je dus uitgerust en opgefrist van terug! Maar toen we op de parkeerplaats stonden, vonden we het veel te kort en na een op de kaart gekeken te hebben, besloten we een lusje te maken en sloegen linksaf.

Dat ging alweer meteen omhoog maar het uitzicht was fraai.

Dat is overigens best nog even een dingetje. Eigenlijk ben je al ‘klaar’ voor je gevoel en als je dan een lusje eraan vast knoopt dat een beetje zwaarder is dan normaal (namelijk de klim), dan voelt dat helemaal extra zwaar. Alles tussen de oren dat is duidelijk.

Helaas bleek er alleen helemaal geen pad naar rechts te zijn voor de lus, en sloegen we dan maar linksaf om zo weer op de route te komen (volgens de kaart). Dat was weer een stukje bospad omhoog….. Maar nee hoor, er was helemaal geen pad naar de route maar als we linksaf zouden slaan, zouden we over een steil graspad weer terug kunnen naar de route. Ehm.. mooi was het wel!

We probeerden het een stukje maar ik vond het echt eng met de fiets en was bang dat S. over de kop zou slaan op weg naar beneden. We klauterden dus weer omhoog om dezelfde weg weer (naar beneden) over de weg terug te gaan. Volgens mij vond S. me maar een zeikerd maar veiligheid voor alles.

Daarna waren we snel weer op de parkeerplaats natuurlijk want we konden nu zo naar beneden rennen. Gelukkig had ik mijn lekkere trailschoenen weer aan in plaats van de Pure Grits van vanmorgen dus dat liep allemaal veel prettiger.

We gingen nog even bij het huisje kijken naar de andere routes die waren uitgezet en werden daar nog aangesproken door iemand die op zoek was naar zijn hond. Rot als je je hond kwijt raakt daar! Ik ben altijd blij dat waf een beetje in de buurt blijft.

Na 10 km stonden we uiteindelijk weer bij het hotel. Totaal 23 km gelopen maar het voelde op deze manier natuurlijk als een ommetje. Na de run zijn we broodjes gaan halen in Hallenberg en lekker vroeg ons bedje in gedoken. Morgen weer een dag.