01.10.2016 – fulletby – 14 km

Vandaag dan echt het allerlaatste rondje hier in Lincolnshire. Het was weer een actieve vakantie met zelfs tweemaal een 2 daagse fietstocht met bepakking en overnachting. Die verslagen volgen nog. We hebben gisteren al bijna alles ingepakt en we zijn al rond 10 uur klaar om het huisje te verlaten. Woef ligt al de hele ochtend in de auto, want ze is natuurlijk bang dat we haar zullen vergeten…..

We mogen na de run nog terug in het huisje om om te kleden, want de eigenaren komen zelf 2 weken in het huis. Ik sprak af dat we rond 1 uur nog even het huis in zouden gaan en zij zouden er dan misschien al zijn maar dat was niet erg. We parkeren de auto wel al even op het gras voor het huis en gaan rond 10.45 dan op pad voor ons rondje.

We besluiten dat het leuk is voor woef als ik over het offroad stuk ga richting Belford en dat S. dan met de fiets naar Belchford rijdt over de weg. Dat loopt lekker naar beneden dus dat is makkelijk. Hij rijdt even met me mee naar het pad maar dat is niet eens een goed idee, want woef blijft maar omkijken waarom S. nou niet mee komt. De roedel is niet compleet op deze manier en dat vindt ze maar niets.

S. keert weer om en gaat terug naar de weg en richting Belchford, ik doe dat ook maar dan offroad over het heuvelachtige stukje.

S. maakt deze foto’s onderweg:

Ik maak deze foto’s onderweg

Daarna heb ik al moeite genoeg met het pad eigenlijk en ik wil ook een beetje doorlopen zodat S. niet te lang bij het hekje hoeft te wachten straks.

Ondertussen fietst S. van Fulletby weer naar Belchford en maakt deze foto’s. Hij rijdt daarbij al langs de Blue Bell Inn met de grote bel waar we straks gaan lunchen.

Ondertussen ben ik al lang door het hekje gelopen en loop ik over de weg al richting belchford. Van S. geen spoor en ik vraag me af of er iets is, of dat hij voorbij het hekje is gereden en ergens anders staat te wachten. Ik start de beacons zodat hij me eventueel op de telefoon kan opsporen en loop dan maar door richting het dorp.

Als ik bijna in het dorpje ben, komt hij eindelijk aanfietsen.

Nou ook lekker, hij heeft gewoon staan praten met iemand! Ik ben inmiddels lekker aan het lopen en ik hou dus nog even de rugzak om. Ik heb er eigenlijk weinig last van en het is niet heel warm nog. Straks doe ik de rugzak wel in de fietstas.

Samen lopen we weer naar Belchford en lopen langs de inn en verder naar de boerderij waar we via Platts Lane weer naar Tetford zullen lopen. Vanaf daar dan voor S. de uitdaging om de heuvel op de fiets te beklimmen. Vorig jaar lukte dat niet maar ik weet zeker dat het dit jaar gaat lukken. Maar zo ver is het nog niet, we moeten eerst nog via de Roman Road naar Tetford. We komen ook weer langs een plaatsnaam bord voor Belchford. Wederom een andere dan de andere plaatsnaam borden!

Al snel hobbelen we over de Roman Road. Daar blijft het toch ook erg mooi. Ik liep dit rondje al in de eerste week toen S. een lekke band had en we nog geen nieuwe buitenbanden hadden.

We genieten van het mooie weer en de omgeving. Zo jammer dat het alweer het laatste rondje is. Maar we hebben er wel uitgehaald wat erin zat en hebben elke dag op 1 na mooi weer gehad. Gisteren heeft het gedurende een half uur eventjes keihard geregend in de avond en dat zijn de plassen die nu nog her en der liggen. Heel merkwaardig zo kort en hard maar we hadden er geen last van want we zaten lekker binnen een DVD te kijken (en lui te zijn).

Aan het einde van de Roman Road lopen we tetford alweer binnen en daarna Salmonby. Deze dorpen hebben niet van die mooie plaatsnaam borden zoals Fulletby en Belchford.

Ik loop even een stukje offroad nog en S. fietst over de weg. We komen elkaar weer tegen en dan begint het…. De heuvel die S. dit jaar dan op de fiets gaat halen! Vorig jaar ging het net voor het einde niet meer maar ik weet zeker dat alle trainingen van afgelopen maanden geholpen zullen hebben. Ik neem het fototoestel over en zal proberen wat foto’s te maken. We hadden het achteraf beter anders kunnen doen, want als ik vooruit gelopen was, had ik betere foto’s kunnen maken aangezien S. nu in no time veel te ver weg van me was natuurlijk. Maar het is toch wel goed te zien hoe hij gaat!

Daarna ga ik ook maar eens beginnen aan de klim. Ik hobbelde hier een week geleden al naar boven en dat ging prima. Vandaag gaat het ook goed ondanks de HM en de tweede fietstocht. S. komt eens kijken waar ik blijf….. Ha! Helemaal trots dat het dit jaar goed ging natuurlijk en nu kijken waar ik dan wel gebleven ben… Jaja…

Samen lopen we het laatste stukje naar de kruising. Het uitzicht daar is echt prachtig. Ik liep net op de heenweg dus daar ergens beneden! Ik loop door om geen zware benen te krijgen na de klim en S. maakt een foto van het uitzicht

We lopen het laatste stukje daarna naar het huisje terug waar ik me even snel ga omkleden. Als we daar aankomen, rijden de eigenaren net de oprit op. Dat kost dus weer even tijd en ik kan me ook niet meer snel even wassen helaas. Ik ga me snel omkleden, we nemen afscheid en daarna gaan we wat eten bij de Bluebell In in Belchford waar we net langs gelopen zijn.

Na onze heerlijke lunch gaan we nog wandelen in Snipe Dale met woef. Ze moet immers een hele tijd op de boot zitten, dus dat heeft ze wel verdiend. Actie genoeg voor madam vandaag!

Daarna zullen we naar de ferry in Hull rijden.

Totaal heb ik hier 137 km gelopen. Niet slecht als je bedenkt dat we 4 dagen met de fiets op pad zijn geweest en ook nog een dag mislukte door de drie lekke banden binnen 250 meter! Ook zit er een 5 km rondje tussen op de dag na terugkomst van de tweede fietstocht. Toen was ik wel een beetje moe eigenlijk dus heb ik maar weinig gelopen. Al met al een geslaagde vakantie met mooi weer.